Bega, din nou navigabilă. Cea mai frumoasă ECLUZĂ, reabilitată cu bani europeni

Bega, din nou navigabilă. Cea mai frumoasă ECLUZĂ, reabilitată cu bani europeni

Uniunea Europeană alocă șapte milioane de euro pentru reabilitarea infrastructurii cananului Bega, astfel încât să se poată naviga de la Timişoara la Zrenjanin (Serbia). La finalul lucrărilor, canalul Bega va rfi iarnavigabil, aşa cum era el cunoscut înainte de 1958.

Ecluza nr.1 Sânmihaiu Român apare în Lista Monumentelor Istorice din Judeţul Timiş, întocmită de Direcţia pentru Cultură, la poziţia 271 avînd codul de identificare TM-II-m-B-06283. Denumirea oficială este de Casa Baraj. Lungimea camerei ecluzei este de 70 m iar lăţimea de 10m. Are un pescaj de 2-3 m. În prezent este singura ecluză de pe canal care nu este funcţională. Au existat promisiuni d ereabilitarte în 2008 și în 2010, când s-a curățat canalul.

 

Bămățenii vor avea de cheltuit șapte milioane de euro, în principal pentru a reabilita

Ne puteți urmări și pe Google News

nodul hidrotehnic de la Sânmihaiu Român, dar și pentru întreţinerea Canalului Bega în vederea navigabilităţii, ocazie cu care vor fi cumpărate două barje. Din aceiași bani se va realiza semnalistica necesară navigării  și se va plăti un studio de fezabilitate pentrtu amenajarea unui punct de trecere a frontierei.

Sârbii, primesc și ei bani pentru repararea nodurilor hidrotehnice Srpski Itebej şi Klek, achiziţia unei drage, construcţia unei piste de biciclete şi realizarea studiului de fezabilitate pentru realizarea punctului de trecere a frontierei.  

 

 

 

În anul 1958, navigația pe Berga a fost oprităm arată istoricii, în urma unui conflict între Gheorghe Gheorghiu Dej și Broz Tito, președintele iugoslav.