Universitățile americane sunt de decenii bune adevărate focare de marxism. De la ele a pornit nebunia care bântuie astăzi pe străzile Americii și a ajuns până în Europa.
Lupta pentru egalitate rasială s-a transformat – previzibil – în luptă pentru privilegii rasiale. Săptămâna trecută, un grup de studenți de la Universitatea din California, care se defineau ca „ne-negri, dar aliați”, i-a cerut profesorului Gordon Klein să mărească notele studenților afro-americani la cursul de Contabilitate și să amâne pentru ei data limită de trimitere a lucrărilor, informează Le Figaro.
Răspunzând prin e-mail, profesorul le-a răspuns pe un ton ironic că i-ar fi dificil să-și modifice evaluările, neavând cum să-și „identifice” studenții în funcție de rasă.
George Klein a evocat chiar diverse situații-capcană: pentru „studenții metiși – jumătate negri, jumătate asiatici” trebuie aplicată o „clemență totală sau parțială”?
După alte argumente, profesorul a încheiat cu un exemplu istoric: „Un ultim lucru mă frapează: vă amintiți că Martin Luther a zis (...) că oamenii nu trebuie judecați după culoarea pielii. Nu credeți că cererea dumneavoastră este contrarie acestui avertisment?”
Argumentele nu au fost pe placul studenților „ne-negri, dar aliați”, care au sesizat în ele un ton disprețuitor, chiar „batjocoritor”, îndreptat împotriva minorităților.
Rapid, apelurile la demiterea sa s-au răspândit pe rețelele sociale, iar la scurt timp, Preet Bains, student la Climatologie, a lansat o petiție în acest sens.
Aceasta pretindea ca „contractul profesorului Klein să fie reziliat din cauza răspunsului său extrem de insensibil, disprețuitor și îngrozitor de rasist la cererea de a manifesta empatie și compasiune pentru studenții săi, într-o perioadă de tulburări civile”.
Textul petiției remarca de asemenea că „studenții din țară – în special studenții afro-americani – au dificultăți să se concentreze asupra studiilor lor, când există tulburări socio-politice masive care îi privesc pe și și viitorul lor în această țară”.
Petiția a strâns într-o zi 20.000 de semnături și a repurtat deja o primă victorie: Facultatea de Management a Universității din California a suspendat cursul lui George Klein pentru trei săptămâni, până la 25 iunie, timp în care se va lua o decizie definitivă privind soarta sa.
Studentul Bains, inițiatorul petiției, a mulțumit semnatarilor pentru acest prim succes, dar le-a cerut să continue să răspândească textul „pentru a ne asigura (că Gordon Klein este) demis din funcția lui”. Și conchide: „Lupta pentru a-l face să plătească pentru cuvintele lui nu s-a terminat”.
Potrivit Daily Mail, domiciliul profesorului se află acum sub protecția poliției, din cauza existenței de amenințări concrete.
O singură voce s-a ridicat în apărarea profesorului Klein: Fundația Drepturilor Omului în Educație.
Un alt profesor de la aceeași universitate, W. Ajax Peris, face și el obiectul unei „anchete”, după ce a pronunțat cuvântul „negru” în cadrul cursului său de Istoria Rasismului.
Termenul se găsea într-o scrisoare a lui Martin Luther King, citită cu voce tare. Deși Ajax Peris este un liberal și un stângist convinsși deși termenul aparținea unuia dintre proeminenții luptători pentru egalitate rasială, aceste lucruri nu au contat: studenții săi au vorbit că au resimțit stări de „stres” și de „mânie” auzind cuvântul la curs și au cerut demiterea profesorului.
Aceste cazuri sunt departe de a reprezenta o premieră în Statele Unite, lucru valabil și pentru universitățile din Europa Occidentală.
Multe incidente asemănătoare marchează în fiecare an cursurile academice.
În 2015, o profesoară de la Universitatea Yale a fost nevoită să demisioneze după furtuna creată de un e-mail al său care afirma că studenții au dreptul să se deghizeze în ce costume vor de Halloween, întrebându-se de ce nu ar putea chiar să fie „puțin nepotriviți, puțin provocatori”.
La Evergreen State College din statul Washington, Bret Winstein, profesor de Biologie, a fost și el obligat să renunțe la post, după ce s-a împotrivit inițiativei universității de a organiza o zi a „absenței voluntare” a albilor din campus. Obiectivul evenimentului era ca astfel să poată fi organizate conferințe rezervate exclusiv studenților afro-americani.
Studenții tot mai radicalizați din universitățile americane se ocupă și cu elaborarea de concepte care sunt reluate și aplicate în toată lumea, fiind considerate „corecte politic”.
Așa a apărut practica „Trigger Warning”, prin care profesorul este obligat să își avertizeze studenții că va aborda un subiect considerat sensibil.
Studiul oaselor umane în arheologie sau analiza unor evenimente istorice, considerate ca „ofensatoare”, trebuie făcute cu maximă precauție de către studenți și, în general, pe riscul lor.