Ieri au început lucrările la cele mai lungi tuneluri de cale ferată din România, pe ruta Brașov-Sighișoara. Cele două perechi de tuneluri gemene vor avea în total 24 de kilometri, 12 kilometri pe sens.
Au început lucrările la cele mai lungi tuneluri de cale ferată din România, pe ruta Brașov-Sighișoara, parte din Coridorul Feroviar Rin-Dunăre. Cele două perechi de tuneluri gemene vor avea în total 24 de kilometri, 12 kilometri pe sens, și fac parte din proiectul de reabilitare a liniei de cale ferată Brașov-Simeria pentru a permite circulația cu viteza de 160km/oră.
Cele mai lungi tuneluri de cale ferată din România
Tuneluri gemene Ormeniș, cu o lungime de 6,9 kilometri fiecare, sunt localizate între Racoș și Ormeniș. A doua pereche de tuneluri, Homorod, va fi între Racoș și Homorod și fiecare tunel va avea 5,1 kilometri lungime. Galeriile vor avea un diametru de aproape 9 metri.
Tunelurile Ormeniș și Homorod vor fi săpate de patru TBM (Tunnel Boring Machine), primul astfel de utilaj, denumit Eleni, începând ieri săpăturile. Aceste utilaje au capacitatea de a săpa 10-15 metri pe zi. Proiectul va fi finalizat în 2027.
Cine a participat la startul oficial al forajului
La startul oficial al forajului la primul tunel (Ormeniș) de pe tronsonul Apața-Cața al căii ferate Brașov – Sighișoara, au participat Ministrul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației, Adrian-Ioan Veștea, Secretarul de Stat în Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Ionuț Săvoiu, Directorul General adjunct al Companiei Naționale de căi ferate ”CFR SA”, Monica Maria Mihăileanu, Technical Director International Projects Aktor SA, Apostolos Tzavellos, alte înalte oficialități, reprezentanți ai companiilor consorțiului și ai producătorului TBM-urilor (utilaje de forare a tunelurilor – tunnel boring machine), compania germană Herrenknecht.
O operă de artă inginerească
„Construim o operă de artă inginerească pentru calea ferată între Brașov și Sighișoara. Forăm cele mai lungi tuneluri feroviare existente în România prin muntele dintre Apața și Racoș. Vor fi 24 km în total. Singularitatea provocărilor tehnice datorate structurii variabile a solului face ca acest proiect să fie o premieră pentru România. De asemenea, subliniază capacitatea Aktor de a implementa proiecte de construcții complexe și provocatoare”, a explicat Alexandros Exarchou, vicepreședintele Consiliului de Administrație și CEO al Grupului Intrakat, din care face parte constructorul Aktor SA, potrivit Adevărul.