O firmă din Timişoara a scos la vânzare caiete pentru elevii de clasa a II-a, pe ale căror coperţi apar personaje feminine din desenele animate de inspiraţie japoneză, îmbrăcate cu fuste ultramini sau în lenjerie intimă.
Sânii proeminenţi, decupajele din zona buricului şi cizmele înalte, de vampă, sunt doar câteva dintre elementele care completează ţinuta personajelor de pe cele 53 de modele de caiete produse de firma Prepigna şi comercializate în supermarketuri. „Vestimentaţia personajului e total inadecvată. Însă copiii sunt încântaţi de aceste imagini.
Am testat o vecină, elevă în clasa a II-a, care mi-a spus că-i place foarte mult coperta şi are mai multe asemenea caiete acasă”, spune profesoara Lavinia Stancu. Psihologii avertizează că acest tip de imagini deformează percepţia micuţilor „asupra comportamentului specific sexului feminim”. „Personajul de pe copertă va deveni pentru băieţi imaginea feminităţii.
Iar fetiţele vor ajunge să creadă că trebuie să arate aşa pentru a fi plăcute. Nu i-aş cumpăra caietul copilului meu. Cred în educaţia sexuală, adaptată vârstei, dar nu prin astfel de imagini colorate. Când am văzut caietul am avut senzaţia unei reviste pentru adulţi, adaptată copiilor”, spune psihologul Ramona Paloş. Potrivit inspectorului pentru învăţământul primar, Ioan Franţ, profesorii nu pot lua nicio măsură în acest caz, fiind vorba despre „o problemă de marketing”.