Pe lângă clarificări cu privire la sfera de aplicare şi diferenţierea contractelor de parteneriat public-privat faţă de alte tipuri de contracte, precum cele de achiziţii publice, actul normativ cuprinde mai multe modificări, informează Guvernul într-un comunicat de presă. 

În scopul protejării interesului public, se reglementează etapele/competenţele de aprobare în evaluarea proiectului, din punct de vedere al clasificării acestuia în sectorul administraţiei publice (on-budget). În cazul în care, anterior momentului semnării contractului, din analiza acestuia reiese că proiectul ar urma să fie clasificat on-budget, proiectele administraţiei publice centrale vor putea fi implementate doar după aprobarea de către Guvern, prin memorandum. În cazul proiectelor de interes local, acestea se aprobă de către Comisia de autorizare a contractelor de parteneriat public-privat la nivel local. Această comisie se va înfiinţa ulterior prin hotărâre de Guvern. 

Executivul a mai decis introducerea conceptului Value for Money, conform bunelor practici de la nivel internaţional, şi care reflectă diferenţierea în estimarea costurilor pe întreaga durată a proiectului, ajustată cu valoarea riscurilor, în scenariile realizării prin metoda tradiţională (achiziţie publică) şi prin parteneriat public-privat. 

Prin OUG adoptat joi de Guvern a fost creată și posibilitatea pentru partenerul public de a contribui la finanţarea realizării investiţiilor cu resurse financiare publice pentru a reduce ulterior impactul financiar al obligaţiilor de plată pe parcursul perioadei de operare a proiectului. 

În schimb, au fost stabilite mecanismele de evaluare a proiectelor pentru evitarea situaţiilor de abatere de la ţintele de deficit şi datorie publică asumate de România prin Strategia fiscal-bugetară. Actul normativ mai cuprinde măsuri pentru includerea în regim de parteneriat public-privat exclusiv a proiectelor bine pregătite, care prezintă eficienţă economică şi o prioritate la nivel central/local.