Potrivit APIA, aceasta fiind cea mai mare creştere înregistrată din 2007 şi până în prezent.
 
„În interiorul acestei creşteri, avem autoturismele cu + 19,1%. Este pentru prima dată din 2009 până acum când în trimestrul I se înregistrează o creştere faţă de anul precedent şi cea mai mare creştere pe această perioada din 2007 până în prezent (a mai existat doar în 2008, dar numai de 17%)”, se menționează în comunicat.

Înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu 11,6%, dar volumul lor – 46.800 unităţi în primele trei luni – rămâne ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (de circa 3,5 ori mai mare).

Producţia naţională s-a cifrat la 107.575 de autovehicule, cu 0,1% mai puţine decât în perioada similară din 2013. Dintre acestea, 89.352 unităţi (83%) sunt produse de către Dacia, 18.221 (18,9%) de către Ford, iar Roman Braşov a produs două autovehicule.

Volumele cele mai mari de vânzări le-au înregistrat Dacia Duster (35.156 unităţi), urmată de Dacia Logan (30.007 unităţi), Ford B-MAX (18.221 unităţi), Dacia Sandero (13.856 unităţi) şi Dacia Logan MCV (10.333 unităţi).

În luna martie 2014, exporturile s-au cifrat la 36.741 unităţi (similar cu martie 2013), ceea ce face ca, după trei luni din 2014, volumul total să ajungă la 98.034 unităţi exportate, în creştere de 9,3% faţă de perioada similară din 2013.

Cel mai exportat model în luna martie 2014 a fost Dacia Duster (13.219 unităţi), urmat de Dacia Logan (10.618 unităţi) şi Ford B-MAX (6.015 unităţi), top-ul fiind acelaşi pe ansamblul primului trimestru – Duster 31.994 unităţi, Logan 26.174 unităţi şi B-MAX 18.176 unităţi.