Ca-n vremurile bune: record de creștere a vânzărilor de mașini noi. DUSTER, cel mai mare succes
- Raluca Florescu
- 15 aprilie 2014, 20:13
În primele trei luni ale anului s-au vândut 18.941 de autoturisme şi vehicule comerciale noi pe piaţa românească, în creştere cu 21,7% faţă de perioada similară a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA), publicate astăzi.
Potrivit APIA, aceasta fiind cea mai mare creştere înregistrată din 2007 şi până în prezent. „În interiorul acestei creşteri, avem autoturismele cu + 19,1%. Este pentru prima dată din 2009 până acum când în trimestrul I se înregistrează o creştere faţă de anul precedent şi cea mai mare creştere pe această perioada din 2007 până în prezent (a mai existat doar în 2008, dar numai de 17%)”, se menționează în comunicat.
Înmatriculările de autoturisme rulate au scăzut cu 11,6%, dar volumul lor - 46.800 unităţi în primele trei luni - rămâne ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (de circa 3,5 ori mai mare).
Producţia naţională s-a cifrat la 107.575 de autovehicule, cu 0,1% mai puţine decât în perioada similară din 2013. Dintre acestea, 89.352 unităţi (83%) sunt produse de către Dacia, 18.221 (18,9%) de către Ford, iar Roman Braşov a produs două autovehicule.
Volumele cele mai mari de vânzări le-au înregistrat Dacia Duster (35.156 unităţi), urmată de Dacia Logan (30.007 unităţi), Ford B-MAX (18.221 unităţi), Dacia Sandero (13.856 unităţi) şi Dacia Logan MCV (10.333 unităţi).
În luna martie 2014, exporturile s-au cifrat la 36.741 unităţi (similar cu martie 2013), ceea ce face ca, după trei luni din 2014, volumul total să ajungă la 98.034 unităţi exportate, în creştere de 9,3% faţă de perioada similară din 2013.
Cel mai exportat model în luna martie 2014 a fost Dacia Duster (13.219 unităţi), urmat de Dacia Logan (10.618 unităţi) şi Ford B-MAX (6.015 unităţi), top-ul fiind acelaşi pe ansamblul primului trimestru - Duster 31.994 unităţi, Logan 26.174 unităţi şi B-MAX 18.176 unităţi.