Bulgaria cumpără avioane de vânătoare noi, dar nu investește și în pregătirea piloților

Bulgaria cumpără avioane de vânătoare noi, dar nu investește și în pregătirea piloților

În ultimii patru ani, Bulgaria a investit aproximativ 2,5 miliarde de leva doar în achiziționarea de noi avioane de vânătoare F-16, în întreținerea avioanelor de sovietice MiG și în cele de atac Su-25

În ultimii patru ani, Bulgaria a investit aproximativ 2,5 miliarde de leva doar în achiziționarea de noi avioane de vânătoare F-16, în întreținerea avioanelor de sovietice MiG și în cele de atac Su-25, dar acum se dovedește că este pe cale să rămână fără antrenamente în aviație din cauza neglijării sistematice a întreținerii aeronavelor Pilatus PC-9M și L-39. Acestea sunt mașinile, câte șase dintre cele două tipuri, care asigură instruirea noilor piloți, care a fost concentrată de câțiva ani în Baza de Instruire a Forțelor Aeriene - Dolna Mitropolia. Ministerul Apărării de la Sofia a eșuat deja de doi ani în încercările sale de a semna un contract pentru întreținerea L-39, din diverse motive, așa că acum există doar 1 avion în bază ce poate fi folosit.

Doar un singur avion Pilatus PC-9M se ridică acum de la sol.

 

"Acest lucru este absolut insuficient pentru a menține pregătirea instructorilor și pentru a efectua stagiul de zbor al cadeților", a declarat pentru Mediapool expertul în aviație de la revista "Krile/Aripi", Dimităr Stavrev.

Ne puteți urmări și pe Google News

El a explicat că acest lucru face practic imposibilă desfășurarea atât a stagiului de screening planificat al piloților cadeți (12) după sfârșitul primului an, cât și a experienței de zbor pentru piloții din anul IV de la Școala Superioară de Aviație Militară „Gh. Benkovski” - 4 cadeți-piloți. De asemenea, a devenit imposibilă și pregătirea celor 5 tineri piloți de la Baza Aeriană Bezmer, care au acumulat experiență și raid înainte de a trece pe L-39ZA și Su-25. Ca să nu mai vorbim de menținerea tipurilor de instruire a instructorilor avionului, a adăugat el. Singurul L-39 care zboară încă în bază va fi adus la sol în iunie, iar Pilatus în mai. Deocamdată, negocierile cu compania elvețiană Pilatus sunt blocate din cauza cerințelor procedurale ale Ministerului bulgar al Apărării, au declarat surse Mediapool. Nici legat de L-39 nu este clar când se poate ajunge la un contract de întreținere și reparații pentru a asigura funcționarea normală. Și în timp ce contribuabilii urmăresc de ani de zile drama din jurul achiziționării de noi avioane de vânătoare, prăbușirea iminentă a avioanelor de antrenament este acum în afara atenției opinie publice.

Photo 152872283 © Cateyeperspective - Dreamstime.com