În urmă cu o oră, o parte dintre pasagerii pe magistrala Pipera - IMGB au protestat în faţa a doi conductori întârzierile cu care circulă metroul în timpul weekendului. Aceştia au precizat că se aşteaptă peste zece minute sosirea în staţie a metroului, indiferent de momentul zilei.
Solicitat de conductori, agentul de pază s-a arătat depăşit de situaţie. Conform declaraţiilor pasagerilor, acesta a afirmat că se află în subordinea poliţiei şi a conductorilor, iar dacă pasagerii au neplăceri se pot adresa poliţiei Metrorex. "Eu trebuie să apăr metroul şi conductorii", a mai precizat agentul, aflat la doar câţiva ani distanţă de pensionare.
În acest moment, Bucureşti este singurul oraş din România care dispune de o reţea de metrou, formată din patru linii. Din cele 49 de staţii, doar nouă dintre ele, pe o lungime de 10 km, au fost date în folosinţă în perioada 1989-2008. Ultima linie inaugurată este Nicolae Grigorescu - Linia de Centura, dată în folosinţă pe 19 noiembrie 2008.
În acest moment, reţeaua totală acoperă 67 de km, iar distanţa dintre staţii este de aproximativ 1,5 km. Inaugurarea primei linii a avut loc în 1979, fiind vorba despre magistrala 1, Dristor 2 - Gara de Nord - Dristor 1 - Pantelimon. Ulterior au mai fost inaugurate M2 Pipera - IMGB (1986), M3 Eroilor - Industriilor (1983) şi M4 Gara de Nord - 1 Mai (2000).
Proiecte în subteran În proiect se mai află alte trei magistrale, pe tronsonul Drumul Taberei – Universitate - Pantelimon. Finalizarea acesteia este aşteptată în 2014.
Pentru M6, autorităţile nu au decis încă definitiv. Ruta propusă fiind Rahova - Colentina.
În cele din urmă, pentru M7 este una dintre cele mai aşteptate, întrucât va lega centrul Bucureştiului de Aeroportul Otopeni.