Bruxelles BLOCAT de zeci de camioane. Amplă acţiune de protest a TRANSPORTATORILOR europeni

Bruxelles BLOCAT de zeci de camioane. Amplă acţiune de protest a TRANSPORTATORILOR europeni

Scandalul provocat de noile reglementări europene în domeniul trasnsporturilor a ajuns la Bruxelles. Transportatori din tările din Estul Europei vor participa joi la o amplă acţiune de protest ce se va desfăşura în faţa clădirii Parlamentului European. Protestatarii consideră că noile reglementări sunt discriminatorii, transportatorii din România, Bulgaria, Ungaria şi Polonia fiind dezavantajaţi faţă de cei din Occidentul Europei

Protestul este autorizat pentru un număr de 600 persoane şi zece camioane, din ţări precum România, Bulgaria, Ungaria şi Polonia. Federaţia Operatorilor Români de Transport (FORT) şi Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) sunt două dintre organizaţiile transportatorilor din România care participă la acest protest, potrivit agerpres.ro

Comisia de Transport şi Turism a Parlamentului European (TRAN) va vota, joi, cele trei propuneri cheie ale Pachetului Mobilitate 1. Dacă vor fi adoptate, aceste propuneri vor fi aprobate în sesiunea plenară a PE din 14 - 17 ianuarie 2019.

UNTRR le-a solicitat sprijinul eurodeputaţilor români să respingă Pachetul Mobilitate 1, în colaborare cu eurodeputaţii din alte state membre ale Uniunii Europene (UE) afectate.

Ne puteți urmări și pe Google News

 

Pachetul Mobilitate 1 a fost publicat de Comisia Europeană la 31 mai 2017 şi cuprinde propuneri de modificare a legislaţiei europene în domeniul transporturilor rutiere, precum: propunerea de Lege specială pentru aplicarea

La data de 4 decembrie 2018, Consiliul Miniştrilor de Transport din UE (ministrul de resort din România s-a abţinut de la vot) a adoptat poziţia (abordare generală) privind Pachetul de Mobilitate 1, bazată pe propunerile Alianţei Rutiere a Statelor din Vestul UE.

Noile reglementări prevăd aplicarea următoarelor reguli:

1. a detaşării la transporturile rutiere internaţionale, cu exceptarea tranzitului şi a transportului bilateral, definit extrem de restrictiv: în drumul spre ţara de destinaţie şi în drumul de întoarcere, se permite o activitate suplimentară de încărcare/descărcare în ambele direcţii, fără a se încadra în regimul de detaşare, sau zero la plecare şi până la două (operaţiuni) în drumul de întoarcere. Pentru toate celelalte tipuri de operaţiuni, inclusiv pentru cabotaj, regimul de detaşare integrală se aplică începând cu prima zi a operaţiunii;

2. restricţionarea cabotajului prin introducerea unei perioade de „răcire” (cooling-off) de 5 zile înainte ca alte operaţiuni de cabotaj să poată fi efectuate în aceeaşi ţară cu acelaşi autovehicul;

3. interzicerea efectuării perioadei de repaus săptămânal normal în cabina autovehiculului; întoarcerea acasă a şoferilor cel puţîn o dată la patru săptămâni - sau, în cazul în care şoferul alege să ia două repausuri săptămânale reduse, după numai trei săptămâni pe drum;

4. obligaţia dotării tuturor autovehiculelor care efectuează operaţiuni de transport internaţional cu tahograf inteligent până la sfârşitul anului 2024.

După aprobarea poziţiei PE, Pachetul Mobilitate 1 va intra în procedura de trialog pentru armonizarea poziţiilor celor trei instituţii europene: Parlamentul European, Comisia Europeană şi Consiliul de Transport UE, în vederea aprobării textului final.