Compania aeriană a declarat că este „surprinsă și dezamăgită” de amenda anunțată de Biroul Comisarului pentru Informații (ICO), conform unui reportaj BBC.

„Suntem surprinși și dezamăgiți de această constatare inițială a ICO”, a afirmat Alex Cruz, președintele și directorul executiv al British Airways, într-o declarație oficială.
„British Airways a reacționat rapid în cazul unei infracțiuni de furt al datelor clienților. Nu am găsit nicio dovadă de fraudă / activitate frauduloasă în conturile afectate de furt”.
„Ne cerem scuze clienților noștri pentru eventualele neplăceri cauzate de acest eveniment”.
Incidentul a fost dat publicității la 6 septembrie 2018, respectiv 25 octombrie 2018.
În acel moment, compania aeriană a afirmat că au fost afectate aproximativ 380.000 de tranzacții, dar că datele furate nu se referă la detalii despre călătorii sau pașapoarte.
Informațiile respective includ nume, adrese de e-mail, date despre cartea de credit, cum ar fi numerele cărților de credit, datele de expirare și codul CVV format din trei cifre și găsit pe spatele cardurilor de credit, deși British Airways a declarat că nu a stocat numerele CVV.
ICO a declarat luni că este vorba de cea mai mare sancțiune pe care a aplicat-o vreodată și că este prima oară când o astfel de informație a fost făcută publică după apariția unor noi reguli, conform aceluiași reportaj BBC.
Amenda aplicată companiei British Airways este prima astfel de sancțiune dată publicității după introducerea unor noi reguli, însumând 1,5% din cifra de afaceri a companiei pe anul 2017, dar mai puțin decât suma maxim admisă, de 4%.
Până în prezent, cea mai mare penalizare a fost de 500.000 de lire sterline, impusă Facebook pentru rolul rețelei de socializare în scandalul Cambridge Analytica, legat tot de nerespectarea legislației referitoare la protecția datelor personale.
British Airways are la dispoziție 28 de zile pentru a face apel.

Te-ar putea interesa și: