Britanica Learning Centre: cursurile de limba engleză continuă să fie cele mai solicitate de către companii, urmate de cele de limba franceză și germană

Ultimul an și jumătate de lucru în timpul pandemiei de coronavirus a reprezentat o provocare pentru mediul corporate care s-a adaptat treptat la o nouă abordare, îmbrățișând tranziția către digital.

Pe lângă schimbările aduse mediului actual, angajatorii au învățat să acorde o atenție mai mare forței de muncă și nevoilor individuale. Totodată, noua situație a determinat creșterea dorinței de dezvoltare personală în rândul angajaților, ceea ce a oferit șansa companiilor să își păstreze echipele motivate prin soluții de învățare inovative, desfășurate în regim remote. În această perioadă, siguranța mediului de lucru a primat, iar aparentele provocări ale digitalizării s-au transformat în aliatul companiilor care își doresc să le ofere angajaților posibilitatea acumulării de noi cunoștințe.

 

De altfel, tranziția către mediul digital a accelerat dezvoltarea profesională și i-a determinat pe angajatori să fie mai atenți la nevoile angajaților. Potrivit unui studiu EY România care a dezbătut cele mai importante criterii de alegere a angajatorului de-a lungul contextului pandemic, locul doi în clasament a fost ocupat de posibilitățile de training, avansare și dezvoltare în cadrul companiei. Mai mult, o analiză recentă susține că angajații și-au îmbunătățit skill-urile în pandemie, companiile fiind încrezătoare că vor face față provocărilor ce urmează. Acest lucru este confirmat și de cererea crescută în ultima perioadă a cursurilor corporate de limbi străine din cadrul Britanica Learning Centre care a făcut cu succes trecerea de la sălile fizice de curs la sesiunile de învățare online pentru elevi, studenți și angajați.

 

Cererea cea mai mare continuă să fie pentru cursurile de limba engleză

 

În ultimul an și jumătate, toți cursanții Britanica Learning Centre au făcut tranziția către cursurile intermediate de platformele și aplicațiile digitale (Zoom, Microsoft Teams sau Google Classroom). Deși, în primă fază, studenții din cadrul centrului au manifestat o oarecare reticență cu privire la mediul online, în timp aceștia au îmbrățișat schimbarea, preferând libertatea de mișcare oferită de cursurile virtuale. Dovada este reprezentată și de creșterea de peste 10% a numărului de solicitări din partea clienților actuali pentru cursurile corporate online, dar și o cerere semnificativă din partea cursanților noi care și-au început traseul educațional în cadrul Britanica în timpul pandemiei. O altă schimbare adusă de contextul ultimei perioade este reprezentată de cererea pentru cursurile de vară dedicate copiilor care a crescut cu 200% față de anii anteriori.

 

Centrul de limbi străine a numărat în ultimii doi ani peste 60 de clienți din mediul corporate, oferindu-le atât servicii modulare ce presupun continuitate, cât și cursuri on spot. În ceea ce privește topul limbilor străine preferate de studenții Britanica, cererea cea mai mare continuă să fie pentru limba engleză. Aceasta este urmată de limbile franceză, germană, română pentru cetățenii străini din țara noastră, dar și italiană, spaniolă, rusă sau portugheză. Centrul pregătește anual peste 300 de cursanți din zona business, având un portofoliu vast și o rată de retenție a clienților de 85%. Serviciile de calitate și solicitările în continuă creștere au adus companiei o cifră de afaceri de aproximativ 1.000.000 euro în 2020, numărându-se printre cei mai importanți piloni din industrie.

 

Blended learning - metoda care combină tehnicile clasice cu mediul online de învățare

 

Succesul Britanica Learning Centre constă și în faptul că digitalizarea a devenit în ultimii ani un mediu propice pentru ceea ce se numește blended learning, o metodă educațională ce încorporează aspectele stilului clasic de învățare cu cele virtuale în cadrul cursurilor de limbi străine. Acest proces realizat cu ajutorul unor tehnici mixte impune două modele de învățare asistate de tehnologia digitală – clasele virtuale și platformele de E-learning – care eficientizează înțelegerea noilor noțiuni lingvistice.

 

Opțiunea claselor virtuale din cadrul Britanica păstrează structura unei metode clasice de învățământ, facilitând interacțiunea în timp real între student și profesor, similar unei clase obișnuite față-în-față. În schimb, platforma E-learning are avantajul unui spațiu virtual privat în care cursantul accesează ușor toate resursele de învățare necesare: materiale de studiu, exerciții, quiz-uri sau chiar sfaturi bazate pe performanțele obținute. Unul dintre cele mai importante beneficii constă în faptul că programul de studiu este flexibil, cursantul având acces la întreg conținutul educațional în orice moment al zilei.

 

Pentru a facilita procesul de blended learning, Britanica Learning Centre a investit aproximativ 5.000 euro în tehnologie, cu scopul de a oferi trainerilor posibilitatea de a lucra în săli special amenajate și de a asigura studenților o calitate cât mai înaltă a cursurilor online. O altă adaptare la modul de lucru adus de pandemie a constat și în micșorarea numărului de cursanți dintr-o grupă pentru a crește calitatea întregului proces de învățare și, implicit, a performanței participanților.