Prima carte dedicată campaniilor de promovarea a imaginii ţării noastre în străinătate va fi lansată miercuri, la Clubul Ţăranului, începând cu ora 18:00, se arată într-un comunicat de presă.
Volumul editat de Curtea Veche Publishing prezintă o analiză a campaniilor de branding şi de promovare a României realizate în ultimii 20 de ani.
Unul dintre motivele apariţiei acestei cărţi este, potrivit celor două autoare, lipsa de informaţii despre campaniile implementate de-a lungul timpului de autorităţile române.
Construcţia unui brand de ţară trebuie să înceapă cu românii „de acasă”, susţin Adriana Ţăruş şi Alina Dolea, care consideră că informarea corectă a românilor şi obţinerea susţinerii lor faţă de acest demers ar putea reprezenta cheia succesului.
„Salut cu entuziasm apariţia acestei cărţi, atât din postura de ambasador, care operează permanent cu imaginea propriei ţări, cât şi din aceea de pionier al diplomaţiei publice în România, care se bucură că, după ani de zile în care s-a perorat enorm şi (aproape) inutil despre brandul ţării noastre, apare, în sfârşit, o carte de referinţă, lucidă şi pragmatică. Poate aşa vom înţelege că fiecare dintre noi este constructor de imagine şi că e timpul să ne unim energiile creative în a promova o imagine coerentă, demnă şi reprezentativă a României”, a afirmat Ambasadorul României la ONU, Simona - Mirela Miculescu.
CĂRŢI DE VIZITĂ
Alina Dolea, născută în 1981, la Piatra-Neamţ, a absolvit masteratul de Comunicare politică şi marketing electoral al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA (2009). Este cadru didactic asociat la Facultatea de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA şi PR Manager la Curtea Veche Publishing, pentru care a obţinut Silver Award for Excellence la Romanian PR Award 2008 (campania de comunicare „Toată lumea vine la Pamuk“). În 2004 a câştigat, cu echipa, premiul al treilea la Olimpiadele Comunicării şi premiul special „Cultura de Securitate 2004“.
Adriana Ţăruş, născută în 1984, la Bucureşti, a absolvit masteratul de Comunicare politică şi marketing electoral al Facultăţii de Comunicare şi Relaţii Publice din cadrul SNSPA (2009). Este jurnalist în cadrul trustului Realitatea-Caţavencu. În 2006, a fost bursier ERASMUS la „Institute for Media and Communications Studies“ din cadrul TU Ilmenau, Germania.În 2007, a publicat cartea Peace PR — Relaţiile publice în procesele de menţinere şi obţinere a păcii, iar anul trecut a câştigat premiul RADOR pentru jurnalism de agenţie de presă.
CITIŢI ŞI: