CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg, intenționează să dezvăluie noul nume la conferința anuală Connect a companiei din 28 octombrie, se arată într-un raport.
Facebook vrea ca noul nume să reflecte ambiţiile mai mari ale companiei, care depăşesc nivelul actualelor platformelor sociale. Mark Zuckerberg a pus foarte mult accent în ultima vreme pe conceptul de metavers şi acesta pare să fie motivul schimbării de nume ce urmează.
Zuckerberg, viitorul Facebook stă în metavers - un concept online în care oamenii există și comunică în spații virtuale comune
Folosit iniţial în filmele şi literatura SF, metavers desemnează un univers virtual, în care oamenii îşi pot folosi imaginaţia pentru a depăşi limitele lumii reale şi unde se pot transforma şi pot interacţiona aşa cum îşi doresc.
Facebook are deja peste 10.000 de angajaţi care lucrează la produse hardware, inclusiv la căşti de realitate virtuală şi augmentată, care au potenţialul de a pune bazele unui viitor metavers.
Nu se cunoaşte, încă, numele pe care Facebook îl va purta pe viitor, sursele susţinând că este unul dintre cele mai bine păzite secrete în cadrul companiei. O variantă este Horizon, numele folosit până acum pentru versiunea de VR a reţelei sociale a companiei.
Facebook a spus că nu comentează „zvonuri sau speculații”
Facebook a investit puternic în realitate virtuală (VR) și realitate augmentată (AR) și intenționează să își direcționeze cei trei miliarde de utilizatori prin intermediul mai multor dispozitive și aplicații.
Vestea vine într-un moment în care compania se confruntă cu un control sporit al guvernului SUA asupra practicilor sale comerciale. Parlamentarii din ambele părți au cerut un control al companiei, ilustrând furia în creștere din Congres cu Facebook.
Redenumirea poate face din Facebook una dintre aplicațiile care va supraveghea WhatsApp și Instagram.