Rime cu tenis și avertizări de tăieri de cap de la Emil Boc

Rime cu tenis și avertizări de tăieri de cap de la Emil Boc

Relaxat și glumeț, după vreo două ore de offroad pe șantierul autostrăzii care ar trebui să lege Bucureștiul de Ploiești, premierul Emil Boc i-a avertizat pe constructori că le ”taie capul„ dacă nu respectă graficul de lucrări și nu s-a putut abține să nu comenteze existența pe un site cu ”Mersul trenurilor” a unor reclame privind creșterea potenței.

”Pe alocuri suntem încă în epoca de piatră”, asta a declarat premierul Emil Boc în urma unei vizite de lucru pe șantierul autostrăzii a cărei panglică ar trebui să o taie pe  15 decembrie. "Trebuie să susţinem investiţiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat că poate face performanţă. Dacă voi nu o susţineţi, vă tai capul. În unele zone lucrurile arată bine, la altele suntem în epoca de piatră. Mingea este în terenul constructorilor", le-a spus Boc muncitorilor. Boc și Boagiu s-au răstit la ”regii asfaltului” Praf, puțin asfalt turnat și lucrări care se află cu mult în urma graficului. Asta au găsit oficialii români pe șantierul autostrăzii pe care lucrează firmele regilor asfaltului români, Dorinel Umbrărescu, Dan Beșciu și Costel Cășuneanu. Dacă Emil Boc s-a recunoscut sceptic că va fi finalizat vreun tronson în acest an, daramite întreaga autostradă. Șefa de la Transporturi, Anca Boagiu și-a exprimat doar nemulțumirea de cum se mișcă lucrurile. "Personal, nu sunt satisfăcută de ritmul lucrărilor şi vom avea o discuţie foarte serioasă, pentru că efortul nostru este foarte mare. Termenul este ferm, la 15 decembrie autostrada trebuie să fie gata, iar ei trebuie să îşi mărească ritmul de lucru”, a declarat aceasta. Și ca să nu se dea vina pe finanțarea insuficientă, le-a amintit constructorilor că bani există pentru finalizarea acestui obiectiv. ”După rectificarea bugetară, am primit bani în buget, astfel încât să nu existe probleme cu plăţile şi să nu-şi imagineze că o să plătesc bani, dacă ei nu muncesc", a avertizat Boagiu. Pe secțiunea unde lucrează consorțiul român format din UMB Spedition, Pa&Co International și Euroconstruct Trading '98, respectiv Ploiești-Moara Vlăsiei, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România avea de gând să rezilieze contractul. Acest lucru nu s-a mai întâmplat, deoarece regii asfaltului au renunțat la a mai cere fonduri suplimentare și s-au angajat să finalizeze în acest an toată lucrarea. Valoarea totală iniţială a contractului de era de 702,5 milioane de lei, însă, în 2009, s-a decis majorarea acesteia la 883,7 milioane de lei. Finanțarea este asigurată de bugetul de stat. Anca Boagiu a declarat vineri că în acest an vor fi finalizați aproape 130 de kilometri de autostradă, respectiv tronsoanele Timişoara-Arad, Medgidia-Constanţa şi Bucureşti-Ploieşti şi centurile oraşelor Arad şi Constanţa. Ce știe Boc despre beneficile aduse de soare și tenis Premierul Emil Boc știe la ce își aduc contribuția soarele și tenisul, după cum a dat de înțeles pe șantierul autostrăzii București-Ploiești. Șeful Guvernului a intervenit pentru a răspunde unei întrebări adresate ministrului Transporturilor despre prezența pe un site cu ”Mersul trenurilor” a unor reclame referitoare la creșterea potenței. "Eu ştiam că numai soarele şi tenisul...au contribuţii de nu ştiu ce fel", a spus premierul zâmbind.