De la o pereche de blugi, la succes, sexism ?i scandal. Adev?rul despre Guess | VIDEO
- Roxana Roseti
- 19 noiembrie 2012, 00:33
Expertul american în branding personal Kaplan Mobray spunea c?, pentru unii oameni, brandul lor este o chestiune de guess (ghicit)…
Se spune despre Guess c? este unul din cele mai recunoscute branduri din lume în ceea ce prive?te calitatea produselor, creativitatea promov?rii ?i capacitatea de a populariza noi trenduri ?i stiluri glam. Cei care pot explica succesul acestui brand sunt pu?ini, fiind considerat, de altfel, foarte scump. Guess e un brand american de îmbr?c?minte, înc?l??minte ?i accesorii de lux ?i a fost fondat de fra?ii Marciano (originari din Maroc ?i crescu?i în Fran?a) în 1981, în California. Primul lor produs a fost o pereche de blugi pentru femei, cu trei stiluri de fermoare, numi?i Marilyn! Bucurându-se de un mare succes pe pia??, compania a introdus o linie de blugi pentru b?rba?i în 1983, iar în 1984 o linie de ceasuri ?i una pentru copii „Baby Guess”. Linia de ceasuri, cunoscut? sub numele de Guess, Guess Steel sau Guess Collection, este una dintre cele mai populare linii de ceasuri din lume, fiind prezent? în peste 1.100 de magazine din întreaga lume. Înc? din 1982, compania ?i-a început campania de promovare prin reclame video, introducând în 1985 reclamele alb-negru, devenite un simbol în promovarea brandului Guess. Unele dintre cele mai populare supermodele, care au fost imaginea brandului sunt Claudia Schiffer, Adriana Lima, Anna Nicole Smith ?i Laetitia Casta. Imaginea ?i stilul În anii `80, Guess a devenit unul dintre cele mai populare branduri de blugi, popularitatea sa sc?zând treptat în anii `90, în favoarea altor companii precum Calvin Klein, Disel sau Tommy Hilfinger. La începutul anilor 2000, compania a trecut printr-o transformare, schimbându-?i imaginea ?i stilul, cu scopul de a atrage noi fani, în special din rândul adolescen?ilor. Reclamele Guess au trecut astfel de la tematica controversat?, la cea sexist?. Compania lansa în 2004 un sub-brand de îmbr?c?minte de lux, Guess by Marciano, sexy, sofisticat ?i scump. Noua femeie propus? de Guess este senzual?, provocatoare ?i întotdeauna în pas cu moda, bucurându-se de aten?ia ?i admira?ia celor din jur (Paris Hilton a fost aleas? pentru a promova prima linie de îmbr?c?minte din aceast? nou? colec?ie). Divergen?e la nivel declarativ În 2005, compania introduce parfumul Guess for Women, urmat în 2006 de Guess for Men, iar in 2007 de un nou concept G by Guess, o linie de îmbr?c?minte casual, cu pre?uri mai accesibile, adresat? b?rba?ilor ?i femeilor cu vârste între 16 ?i 23 de ani. În 2009, Gucci intenta proces brandului Guess pe care îl acuza de înc?lcare a drepturilor de marc?. Pe scurt, Gucci a acuzat Guess c? i-a copiat logo- ul pe care îl folose?te ?i în prezent pe unele dintre produsele sale, mai precis pe pantofi sport. Prejudiciul, spun italienii, este enorm ?i tocmai de aceea desp?gubirile pretinse sunt ?i ele pe m?sur? - 124 milioane de dolari. Dup? mai bine de trei ani de divergen?e la nivel declarativ, r?zboiul celor dou? branduri s-a mutat la tribunal, degenerând în scandal. Reprezentan?ii m?rcii italiene pretind c? produc?torul american (Guess a fost înfiin?at în Los Angeles) a înc?lcat dreptul de marc? înregistrat? prin imitarea a patru semne distinctive specifice brandului Gucci: dungile ro?ii-verzi, întrep?trunderea ini?ialei "G", p?tratul care une?te acele ini?iale "G" ?i fonturile delicate cu care este inscrip?ionat numele brandului. Potrivit celor de la Gucci, cita?i de "WWD", pân? la mijlocul anului acesta, Guess ar fi vândut marf? cu logo-ul furat în valoare de 200 milioane de dolari, "cu inten?ia clar? de a îi face pe clien?i s? cread? c? ceea ce cump?r? este "Gucci". Evalu?rile "Bloomberg" scot la iveal? o sum? chiar mai mare - 221 milioane de dolari. Indiferent care sunt cifrele exacte, sumele sunt foarte mari. Dar speciali?tii în trenduri noteaz? c?,oricum ar fi, brandul a reu?it, parafrazându-l pe Kaplan, “printr-o chestiune de ghicit”. <iframe width="630" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/W4HvHtNTIvQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>