Interesul românilor pentru Black Friday este cel mai mare în lume, ei fiind interesaţi mult mai mult de această campanie de reduceri decât americanii, a declarat, vineri, Marius Costin, country manager PayU România.
„Pentru noi, Black Friday nu este doar un eveniment pur comercial, dar are şi o componentă comercială, ceea ce pe noi ne bucură, pentru că este evenimentul care reuşeşte să atragă cei mai mulţi români pentru prima dată în online şi care fac o plată online pentru prima dată. Nu cred că este o noutate că Black Friday este cel mai mare eveniment, dar o noutate pe care aş vrea să o împărtăşesc cu voi este că interesul românilor pentru Black Friday este cel mai mare în lume. Conform unor statistici, se pare că din 2013 şi până în ziua de astăzi românii caută şi sunt interesaţi mult mai mult de Black Friday decât americanii, cei care au inventat această sărbătoare”, a spus Marius Costin.
În acelaşi timp, românii sunt pe primul loc la nivel european în ceea ce priveşte numărul de cumpărători care vor să facă o achiziţie de Black Friday. Conform unei statistici, 70% dintre românii care cumpără online au declarat că vor să facă cel puţin o cumpărătură de Black Friday. De asemenea, 7 din 10 români vor plăti cu un card salvat într-o aplicaţie.
„Până în acest moment (ora 10:30 - n. r.) s-au tranzacţionat peste 86 de milioane de lei. Ca să aveţi o comparaţie faţă de anul trecut, înseamnă o creştere de peste 43%, comparând aceleaşi ore, dar ca număr de tranzacţii înregistrăm peste 55% creştere. Până acum am avut peste 110.000 de tranzacţii. Anul trecut, tot Black Friday-ul a avut 160.000, deci este o creştere substanţială. Categoriile de produse top trei sunt: IT&C, aşa cum era de aşteptat, fashion-ul în continuare conduce topul, dar avem din spate turismul. Se pare că şi jucătorii de piaţa de turism au intrat în Black Friday, ceea ce nu face decât să ne bucure. Coşul mediu de cumpărături a scăzut, de la 834 de lei anul trecut, la peste 770 de lei. Este o evoluţie normală, pentru că în lumea plăţilor cu cât numărul de tranzacţii creşte valoarea medie a coşului scade arătând dorinţa cumpărătorului de a cumpăra absolut orice cu cardul. Ce este foarte important de menţionat: cea mai mare tranzacţie online întregistrată în acest Black Friday are valoarea de 47.000 de lei”, a afirmat Marius Costin.
Acesta a precizat că este vorba de cumpărături din categoria electrocasnice.
Datele de la ora 11:30 arată că volumele tranzacţionate s-au ridicat la 97,5 milioane lei, în creştere cu 40% faţă de anul trecut, când s-au înregistrat 70 milioane lei. Tranzacţia cu cea mai mare valoare a fost de 129.635 de lei, fiind vorba de aur.
Potrivit acestuia, cele mai multe cumpărături vin din România, dar şi din Marea Britanie, Ungaria, Italia şi SUA, existând chiar şi o plată din Costa Rica.
Numărul de tranzacţii la 11:30 s-a ridicat la 128.970, în urcare cu 52% faţă de anul trecut, când s-au înregistrat 84.827. Minutul de aur a fost la 6:56, când s-au consemnat peste 1.100 de tranzacţii.
Marius Costin susţine că PayU România procesează peste jumătate din tranzacţiile online din ţara noastră, iar piaţa online are o pondere de 30% din total retail, transmite Agerpres.