Biserica denunță propaganda stradală LGBT din București

Purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române, Vasile Bănescu, a reacționat la panourile stradale apărute în București, în care niște bătrâni își prezintă diversele lor orientări sexuale.

„Ofensiva obscenității publice cocoțată sfidător pe panouri stradale îi dezvăluie pe ideologii pansexualismului galopant în toată nuditatea lor ideatică”, remarcă Vasile Bănescu într-o reacție la apariția în Capitală a cinci panouri cu vârstnici care își prezintă orientarea sexuală.

„A promova public, adică inclusiv în văzul copiilor cu bunici decenți de mână, personaje care își afirmă țanțoș bi-orientarea sexuală, ca și cum ne-ar comunica ceva esențial pentru binele nostru comun, indică în primul rând nivelul înalt de trivialitate al concepției ideologice ce animă asemenea acțiuni (progresismul neo-marxist en vogue)”, spune Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române.

„A face din sexualitate, temă a intimității prin excelență, un subiect de publicitate stradală, spune foarte multe despre direcția în care suntem invitați de ideologii zilei să privim și să ne urnim”.

Vasile Bănescu semnalează că „în criză majoră de subiecte ceva mai importante pentru societatea din epoca «post-adevăr», mărturisirea stridentă a orientării non-heterosexuale în public devine treptat o «datorie», marginalul devine centru al atenției publice, necesara intimitate devine exhibare, claritatea morală devine obligatorie cecitate”.

Reprezentantul Patriarhiei atrage atenția asupra contextului în care apar controversatele panouri:

„Nu în ultimul rând, ar trebui observat contextul conturat recent și în spațiul românesc inundat perfid de teme suspect de stringente precum «educația sexuală obligatorie» de la vârste cât mai fragede, sau elucubranta «ideologie de gen». Teme care îi privesc frontal copiii, tinerii și părinții acestei țări, dar care sunt subtilizate abil dezbaterii publice”.

„A ridica semne de întrebare în legătură cu toate aceste lucruri, a cere o justificare rațională a lor dincolo de sofismele în care sunt împachetate, te transformă desigur în «medieval», «bigot» sau «fascist». Ceea ce nu este tocmai firesc în «societatea deschisă» a clamatei transparențe totale”, constată Vasile Bănescu.

Panourile publicitare în discuție au fost realizate într-o campanie finanțată de un program european care se desfășoară în 6 țări europene.