Asociația Națională pentru Protecția Consumatorilor și Promovarea Programelor și Strategiilor din România – A.N.P.C.P.P.S. România – InfoCons a realizat un studiu pe produsele tip bere cu fruct ce se regăsesc pe piața din România, în cadrul căruia au fost analizate 10 produse tip bere cu fruct, achiziționate în mod aleatoriu și anonim în luna iulie 2014.
Informațiile privind conținutul maxim de fruct pot fi aflate ușor, citind eticheta. Majoritatea produselor au suc de fruct din concentrate. Ca urmare a realizării acestui studiu a reieșit faptul că numărul de E-uri, din cele 10 de tipuri de produse analizate, variază între 1 și 12 E-uri:
- 40% din produsele analizate au în conținut 3 E-uri;
- 20% din produsele analizate au în conținut 1 E-uri;
- 20% din produsele analizate au în conținut 2 E-uri;
- 10% din produsele analizate au în conținut 7 E-uri;
- 10% din produsele analizate au în conținut 12 E-uri
Conținutul de alcool variază între 0,00% și 4%, după cum urmează:
- 40% din produsele supuse studiului au un conținut de alcool de 1,9%;
- 30% din produsele supuse studiului au un conținut de alcool de 0,00%;
- 20% din produsele supuse studiului au un conținut de alcool de 4%;
- 10% din produsele supuse studiului au un conținut de alcool de 2,5%.
Din punct de vedere al conținutului de limonadă sau băutură răcoritoare, acesta variază între 12% și 63%:
- 20% din produsele supuse studiului au un conținut de limonadă sau băutură răcoritoare de 12%;
- 10% din produsele supuse studiului au conținut de limonadă sau băutură răcoritoare de 50%;
- 10% din produsele supuse studiului au un conținut de limonadă sau băutură răcoritoare de 56%;
- 10% din produsele supuse studiului au un conținut de limonadă sau băutură răcoritoare de 63%;
- 50% din produsele supuse studiului au conținut de limonadă sau băutură răcoritoare de 60%.
Conținutul de bere variază între 37% și 88%, după cum urmează:
- 50% din produsele supuse studiului au în conținut 40% bere;
- 20% din produsele supuse studiului au în conținut 88% bere;
- 10% din produsele supuse studiului au în conținut 37% ;
- 10% din produsele supuse studiului au în conținut 50%;
- 10% din produsele supuse studiului au în conținut 44% bere.
Doar 20% din produsele analizate au menționat pe etichetă valoarea energetică.