Accidentul de la Tâncăbeşti, în urma căruia doi tineri şi-au pierdut viaţa, s-a produs din cauza impactului foarte puternic dintre bena basculantei şi pasarelă, potrivit raportului preliminar prezentat ieri de comisia de anchetă a Ministerului Transporturilor.
Cu toate că a constatat mai multe nereguli la construcţia pasarelei, comisia a stabilit că acestea nu afectau exploatarea în condiţii normale a structurii.
„Au fost constatate unele deficienţ e în zona rezemărilor pe cadrele de beton armat, care au redus o parte din capacitatea de preluare a forţelor din impact. Nu se poate spune că, în ipoteza ideală în care rezemările ar fi fost executate fără nicio deficienţă, tablierul nu ar fi căzut la impact“, consemnează raportul.
Eugen Ispas, şeful comisiei de investigaţii, a declarat că este posibil ca un astfel de accident produs la oricare altă pasarelă din ţară să aibă acelaşi rezultat. Potrivit lui Ispas, autobasculanta avea 40 de tone şi circula pe DN 1 fără autorizaţie, cu o viteză de 75 km/h.
Acesta a adăugat că nu a existat nicio încercare de frânare din partea şoferului basculantei, nici înainte, nici după producerea accidentului, vehiculul parcurgând după impact încă 800 de metri.
VEZI ŞI: