După  72 de ani, emiţătorul a hotărât să trezească la viaţa iniţiativa cu ştiri libere în coreană, de data aceasta îndreptate spre Coreea de Nord şi spre populaţia aflată sub nemilosul control al dictatorului Kim Jong-un.

Acest efort, subliniază La Stampa, va costa o investiţie de 289 milioane de lire sterline, circa 315 milioane de euro. Dar coreana va fi doar una dintre cele 11 limbi pe care World Service şi BBC le va introduce în buletinele de ştiri pentru a sărbători propriul centenar în 2022: o audienţă potenţială care se mişcă în jurul a 500 de milioane de ascultători. Tony Hall, directorul BBC, vorbeşte de ''o zi istorică pentru noi…şi pentru jurnalism''.

Pe de altă parte China şi Rusia deja transmit propriile mesaje de propagandă la Phenian şi chiar şi postul arab Al Jazeera are programe în coreană. Occidentul, tace surprinzător. În timp ce în alte ţări regimurile investesc în transmisiuni de propagandă, după Războiul Rece radiourile libere occidentale, ca Voice of America, Radio Liberty, Radio Free Europe, au suferit reduceri de investiţii, ajungând să  reducă în aşa fel acest tip de proiecte din motive de lipsă de fonduri. Acum, Londra, a hotărât să umple acel gol, repornind cu ''ştiri libere'', aşa cum făcea în 1941.