Antreprenorii din Japonia au găsit o soluţie inedită pentru a-şi relua afacerile din domeniul HoReCa, iar exemplul care vine din Tokyo ar putea fi preluat şi în alte ţări afectate de restricţiile impuse din cauza pandemiei de coronavirus.
Conform Reuters, citată de Agepres, restaurantele şi barurile din Japonia îşi reiau uşor, uşor activitatea după relaxarea restricţiilor impuse pentru limitarea pandemiei.
În acest context, administratorii lor doresc să ofere asigurări publicului că servirea mesei în oraş nu reprezintă niciun pericol, iar patronii unui bar tradiţional izakaya din Tokyo cred că au descoperit soluţia perfectă în acest sens.
Bar este situat în cartierul extrem de animat Shinjuku şi are instalat un mecanism chiar la intrare, unde este pulverizată o soluţie care conţine acid hipocloros peste clienţi.
Prima dată, aceştia sunt întâmpinaţi de un monitor ce afişează chipul unei plasatoare, care îi instruieşte să-şi dezinfecteze mâinile şi să-şi verifice temperatura cu un termometru aflat la intrare.
Apoi aceştia păşesc într-o maşinărie care arată asemenea unui scanner de securitate de pe aeroporturi sau ca o „spălătorie de maşini”; în interiorul acesteia, persoanele sunt stropite cu un strat fin de dezinfectant pe bază de clor timp de 30 de secunde.
Clienţii iau apoi o hartă care îi ghidează către una dintre mese, iar comanda este plasată prin intermediul smartphone-ului, astfel încât pe tot parcursul acestui proces ei nu vin în contact cu nicio altă persoană.
„Am dorit să dezvoltăm un sistem aflat în concordanţă cu noul stil de viaţă şi un model care ar putea preveni infectarea.
Este încă în faza de experiment, dar după ce dezvoltăm sistemul, vrem să împărtăşim expertiza dobândită cu fiecare dintre restaurantele noastre”, a precizat preşedintele Kichiri&Co, grupul care deţine localul.
În plus, un panou din acrilic transparent este instalat între fiecare masă pentru a reduce riscul de infectare, iar procedura pare să dea rezultate conform primelor reacţii ale clienţilor.
Kichiri a instalat cabina pulverizatoare (care a costat peste 700.000 de yeni -6.493 de dolari) şi la un bar din Osaka.