Uniunea Europeană a finanţat cu 700.000 de lei programul „Calitate şi productivitate prin asigurarea sănătății și securității angajaților” derulat în cadrul companiei Lafarge în perioada 1 august 2010 – 31 iulie 2011.
Proiectul a avut ca scop creşterea calităţii condiţiilor de muncă ale angajaţilor companiei, prin implementarea unor măsuri de sănătate şi securitate în muncă şi conştientizarea personalului asupra riscurilor specifice industriei, în vederea prevenirii îmbolnăvirilor profesionale şi accidentelor la locul de muncă. Aceste obiective au fost atinse prin activităţi adresate tuturor angajaţilor, precum evaluarea stării de sănătate şi a condiţiilor de muncă, sesiuni de informare medicală, cursuri de prim ajutor şi cursuri de prevenire şi stingere a incendiilor. Cursuri de formare profesională De asemenea, au fost organizate cursuri de formare profesională pentru creşterea nivelului de cunoştinţe specifice în relaţie cu riscurile sistemului de management la locul de muncă. “Prin intermediul acestui proiect am determinat cele mai eficiente acţiuni de prevenire a riscurilor la locul de muncă. Obiectivul cel mai important a fost reducerea numărului de acte periculoase produse se angajați, iar pentru a frace acest lucru a trebuit să le arătăm lucrurile periculoase care se pot întâmpla în activitatea lor. Cei de pe teren pot cădea sau pot fi striviți de anumite obiecte. Chiar și cei de la birouri au fost avertizați că pot fi în pericol (electrocutare, incendii) și au fost instruiți despre cum să se descurce în situații limită” a completat Philippe Questiaux, director general Lafarge Ciment România.