BANCA MONDIALĂ ne monitorizează şi ACCIDENTELE RUTIERE

Expertul pe probleme de infrastructură al Băncii Mondiale monitorizează nivelul accidentelor rutiere din Romȃnia, evidenţiind creşterea lui nepermis de mare faţă de media accidentelor mortale din Uniunea Europeană.

Radoslaw Czapski, senior Infrastructure and Transport Specialist în cadrul Băncii Mondiale, arată într-un articol că numărul accidentelor mortale pe străzile din România a ajuns la 1.913, în 2016, mai mult decât dublul mediei accidentelor mortale din UE-28, și anume 925.

Părerea specialistului bancar este că drumurile ţării sunt nesigure, numărul accidentelor mortale din România fiind în continuă creștere, ajungând la 95 de morți la un milion de locuitori în anul 2016, la victimele umane adăugȃndu-se importantele pagube economice.

Cauzele acestei îngrijorătoare stări de fapt, în opinia lui Radoslaw Czapski, are ca pricipală cauză creșterea numărului autovehiculelor din trafic ca rezultat al creșterii economice, urmată de  nerespectarea limitelor de viteză de către conducătorii auto, a incapacității aparente de adaptare a vitezei la condițiile de trafic și sistemului infrastructurii rutiere care nu iartă eroarea umană.

În conformitate cu Master Planul General de Transport, costurile accidentelor rutiere fatale din România sunt îngrijorător de mari ‒ fiind estimate la cel puțin 1,2 miliarde de euro (5,4 miliarde lei) pe an.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a solicitat Băncii Mondiale să acorde asistență tehnică și să realizeze o analiză extinsă a proceselor și activităților sale de management a infrastructurii pentru siguranța rutieră, pentru îmbunătățirea siguranței rutiere.

Radoslaw Czapski apreciază că reducerea numărului accidentelor, a victimelor umane şi a pagubelor materiale implică nu numai adoptarea unor măsuri izolate sau cu un areal restrȃns de acţiune, ci ele trebuie să se integreze unui întreg sistem de management pentru siguranța infrastructurii rutiere și concentrarea pe îmbunătățiri aduse secțiunilor rutiere cele mai periculoase.

Expertul din cadrul Băncii Mondiale laudă adoptarea de către  Guvernul Român, anul trecut, a noii Strategii Naționale pentru Siguranța Rutieră. Strategia stabilește o țintă ambițioasă de reducere la jumătate a numărului accidentelor mortale înregistrate în România de la nivelul anului 2010 până în anul 2020, conform agerpres.ro.