Rezultatele finale la a doua sesiune a Bacalaureatului se publică marţi. Înainte de soluţionarea contestaţiilor, rata cumulată de promovare (toate promoţiile) era 29,8%.
Update: Rezultatele finale, după rezolvarea contestaţiilor, s-au afișat pe bacalaureat.edu.ro şi la avizierele centrelor de examen. Elevii trebuie să utilizeze codul de candidat pentru a afla ce notă au luat la Bacalaureat. Mediile sunt anonimizate.
Rezultatele finale la a doua sesiune a Bacalaureatului se publică marţi. Primele rezultate la sesiunea august 2023 a examenului de Bacalaureat au fost publicate vineri.
Rezultatele finale la a doua sesiune a Bacalaureatului se publică marţi. Rată cumulată de promovare de 29,8%
Înainte de soluţionarea contestaţiilor, rata cumulată de promovare (toate promoţiile) era 29,8%. Primele rezultate la sesiunea august 2023 a examenului naţional de Bacalaureat au fost publicate vineri, ca rată cumulată de promovare (toate promoţiile).
”Rata cumulată de promovare (rezultate iniţiale - toate promoţiile) este 29,8%. Rata de promovare pentru promoţia anului curent este 31,2%, respectiv 26,8% pentru promoţiile anterioare. Astfel, din totalul candidaţilor promovaţi (8.504), 6.108 candidaţi aparţin promoţiei 2023, iar 2.396 de candidaţi fac parte din promoţiile anterioare”, preciza Ministerul Educaţiei.
Media finală necesară de promovare este 6
La probele scrise au fost prezenţi 28.558 de candidaţi din totalul de 33.974 de candidaţi înscrişi. Au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă 67 de candidaţi. Ei nu se vor putea înscrie la următoarele două sesiuni.
Contestaţiile au putut fi depuse vineri, atât în format standard/letric, cât şi electronic. Rezultatele finale vor fi afişate marţi.
Nota minimă de promovare a fiecărei probe scrise este 5. Media finală necesară pentru a promova examenul este cel puţin 6. Rata de promovare este calculată din totalul candidaţilor prezenţi, incluzând candidaţii eliminaţi.
Începând cu această sesiune a examenului naţional de bacalaureat, Ministerul Educaţiei a generalizat evaluarea digitalizată a lucrărilor. Este un proces care nu a implicat schimbări ca și criterii de evaluare/bareme şi tipuri de subiecte pentru probele scrise.
Avantaje majore ale evaluării digitalizate
În schimb, evaluarea digitalizată oferă o serie de avantaje importante: eliminarea costurilor aferente transportului lucrărilor dintr-un judeţ în altul, în vederea evaluării. Se reduce birocraţia (borderourile individuale de notare, precum şi cele finale sunt generate automat, odată cu finalizarea evaluării). Reducerea timpului de lucru destinat evaluării. Transmiterea automată şi aleatorie, către alţi doi evaluatori, a lucrărilor pentru care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori iniţiali este mai mare de un punct.
Scăderea riscului erorii umane în privinţa calculului notei finale, a acordării altor punctaje decât cele din baremul de corectare, a introducerii notelor de pe lucrare în calculator în vederea afişării rezultatelor. Posibilitatea realizării unor analize complexe pe baza rezultatelor înregistrate la examenele naţionale, pe itemi, categorii de elevi sau şcoli pentru a valorifica rezultatele evaluării în beneficiul elevilor.
Pentru evaluarea digitalizată se utilizează scanere distribuite şi instalate în fiecare centru de examen. Lucrările sunt scanate în sala de examen, la sfârşitul probei scrise, în prezenţa candidatului, fiind încărcate pe platforma de evaluare de către profesorii asistenţi.
Secretizarea lucrării se face automat, în momentul încărcării, nemaifiind necesar a fi făcută de către candidaţi/profesorii asistenţi. Ulterior, lucrările sunt repartizate automat şi aleatoriu, prin intermediul platformei, către doi evaluatori aflaţi în alt judeţ decât judeţul din care provin candidaţii.