Un avocat care reprezintă personalul Twitter spune că au existat greșeli flagrante în companie de când noul CEO a preluat conducerea la sfârșitul lunii octombrie.
Shannon Liss-Riordan a depus 100 de cereri în numele a 100 de foști angajați Twitter care și-au pierdut locul de muncă după ce Musk a cumpărat compania, potrivit unui comunicat de presă al firmei sale, Lichten și Liss-Riordan. „Firma mea a vorbit cu sute de angajați Twitter care încearcă să-și păstreze drepturile și să primească despăgubirile care le sunt datorate”, a spus Liss-Riordan.
„Conduita Twitter de când Musk a preluat controlul este la pământ. Vom urmări toate căile pentru a proteja angajații și a extrage de pe Twitter compensația care le este datorată.” Liss-Riordan a declarat că angajații au semnat acorduri prin care spun că vor aduce acuzații împotriva companiei.
Firma de avocatură a spus că dosarele au incorporat pretenții care au figurat deja în acțiunile colective, inclusiv acuzarea companiei de încălcarea contractului legat de indemnizația de concediere și de concedierea personalului în timp ce se aflau în concediu medical sau de maternitate.
Unele dintre noile dosare includ afirmații conform cărora angajații și-au pierdut locurile de muncă deoarece Musk a pus „cereri nerezonabile” asupra forței de muncă. După ce contractul de preluare a companiei a fost încheiat pe 27 octombrie, Elon Musk i-a concediat rapid pe unii dintre cei mai buni directori ai companiei, inclusiv pe CEO-ul, Parag Agrawal și CFO-ul, Ned Segal.
Demisia persoanelor cu dizabilități
Săptămâna următoare, Musk a început să concedieze personal, aproximativ jumătate din forța de muncă a companiei. De asemenea, Musk a început să concedieze câțiva lucrători care l-au criticat. Angajații rămași au primit apoi un ultimatum.
Angajații au fost rugați să răspundă la un e-mail de la Musk și să se angajeze că vor munci mai mult și că nu vor oferi date confidențiale altor părți. Personalul care nu a semnat acel angajament până la o anumită oră a fost concediat.
Unul dintre procesele intentate de Liss-Riordan în California a acuzat compania că i-a împins pe angajații cu dizabilități să plece, deoarece nu au simțit că pot îndeplini noile standarde de performanță, potrivit Business Insider.