Modelul de avion Boeing 737 MAX, consemnat la sol din martie 2019 în urma a două accidente tragice, a fost declarat sigur pentru zbor de Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (EASA).
Potrivit reprezentanților companiei americane care este producătorul acestui tip de avion, 737 MAX ar putea reveni pe cerul Europei până la sfârșitul acestui an.
Boeing a efectuat mai multe teste, începând din iunie, cu modelul 737 MAX reechipat.
Avioane de acest fel au fost implicate în două accidente catastrofale: în Indonezia, în octombrie 2018, și în Etiopia, în martie 2019.
Accidentele, soldate cu 350 de morți, ar fi fost provocate de sistemul electronic de control al avioanelor menit, paradoxal, să prevină prăbuşirile.
Boeing a recomandat consemnarea la sol a întregii flote internaționale de aparate 737 MAX
În martie 2019, ministrul etiopian al transporturilor a declarat că:„Datele din cutia neagră a Boeing-ului 737 MAX 8, care s-au prăbușit pe 10 martie în Etiopia, ucigând 157 de persoane din 35 de naționalități, au dezvăluit "asemănări clare" cu prăbușirea din octombrie a unei aeronave similare în Indonezia.
Accidentul din Etiopia este de fapt al doilea în mai puțîn de cinci luni pentru modelul Boeing 737 MAX 8, blocat la sol în multe țări, inclusiv în Statele Unite, pe fondul anchetelor legate de cauzele acestui dezastru. Președintele american Donald Trump a anunţat că a emis un ordin prezidenţial prin care toate aeronavele Boeing 737 modele MAX 8 şi 9 trebuie să rămână la sol. Decizia vine după ce în timp de 6 luni două aeronave de acest tip s-au prăbuşit şi toţi cei de la bord au murit.
Anunţul de la Washington vine după ce Uniunea Europeană, Canada, Turcia şi alte cel puţin 10 state au luat măsuri similare.
După tragedia din martie 2019, din Etiopia, ministrul Dagmawit Moges a declarat: „În timpul verificării aparatului de înregistrare a datelor de zbor (FDR), s-au observat similitudini clare între zborul 302 al companiei aeriene Ethiopian Airlines și zborul 610 al Lion Air".
Boeing 737 MAX 8 a fost dezvoltat pentru a înlocui generația Boeing 737 Next Generation. Administrația Federală a Aviației din SUA a certificat MAX 8 în martie 2017, iar Malaso Malindo Air și-a livrat primul zbor două luni mai târziu. Noua aeronavă utilizează motoare mai puternice și mai mari CFM International LEAP-1B. Linerul poate transporta de la 162 la 200 de pasageri, potrivit digi24.ro