Executivul ia în calcul eliminarea scutirii de impozit pe salariile unor angajați IT. Schimbarea ar urma să aibă loc în anul 2025, însă cei din domeniu susțin că aceasta ar avea un impact negativ.
Controverse privind eliminarea subvențiilor din IT
Tudor Manea, CEO al retailerului online eMAG, susține că o astfel de măsură nu ar fi de bun augur. Potrivit acestuia,schimbare ar aduce taxe mai mari pentru acest domeniu de activitate.
Având în vedere că inteligența artificială contribuie la eliminarea unor joburi, măsura ar aduce o presiune pe umerii celor din IT.
Mulți angajați din domeniu vor pleca din țară
Potrivit CEO-ului retailerului online, modificările ar aduce dezastrul în industrie. Astfel, cei cu o vastă experiență în acest sector ar urma să plece din țară. Reprezentantul platformei online susține că s-a confruntat deja cu această problemă.
„Asta va duce la limitarea pool-ului de resurse umane din piață. Oamenii foarte buni vor pleca din țară. Asta s-a întâmplat și în cazul nostru. Cei mai buni oameni pe care i-am avut nu s-au mutat de la eMAG la un competitor, ci au plecat direct din țară”, a explicat el.
Investițiile, soluția pentru eliminarea problemelor din sfera IT
Legat de capitalul uman, Tudor Manea susține că investițiile ar fi soluția eficientă. Mai mult, acest atrage atenția asupra veniturilor statului pentru fiecare angajat din IT. Acestea sunt mult mai mari față de alte sectoare, spune reprezentantul cunoscutei platforme.
„Din punct de vedere al capitalului uman, dacă chiar ne dorim să fim un hub de tehnologie, atunci ar trebui să investim și să stimulăm. Veniturile statului pe angajat IT sunt mai mari decât în alte sectoare din economie. Perspectiva că se vor elimina complet aceste subvenții și va veni apoi și impozitul progresiv e o perspectivă foarte sumbră, nu știu cum o să ieșim la final”, a adăugat Tudor Manea, arată Economedia.
Conform rezultatelor obținute în urma studiului ANIS, din 1400 de inițiative de produse noi, firmele românești au lansat doar 40. Reprezentantul platformei online susținute că aceste consecințe au legătură cu educația.
„Cel mai greu ne este să angajăm oameni de product, oameni care leagă business cu tech în același timp, sunt foarte greu de găsit în România. Poate acesta este un motiv pentru care ne e greu să lansăm produse. Poate pleacă de la educație. Noi ne creștem în companie astfel de oameni”, a mai spus acesta.