Niciunul dintre cele 4.250 de poduri rutiere din România nu prezintă risc de prăbuşire, a anunțat Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR)în contextul tragediei de pe autostrada din Italia și al apariției raportului său intern în care se spune că majoritatea ar trebui să intre în reparație capitală.
„Din cele 4.250 de poduri aflate pe reţeaua de Drumuri Naţionale din România, doar 37 se află în clasa tehnică 5, iar majoritatea lor sunt situate pe drumuri secundare, preluate în trecut de la autorităţile locale, iar 680 de poduri sunt în clasa tehnică 4”, arată CNAIR. Clasa tehnică 5 înseamnă că se află pe drumuri cu trafic intens.
„Nici unul dintre aceste poduri nu prezintă risc iminent de colapsare, deoarece sunt monitorizate permanent, iar acolo unde se constată agravarea situatiei se ia inclusiv măsura închiderii şi devierii circulaţiei pe alte rute”, menţionează CNAIR.
Eevizia podurilor se face la intervale de 6 luni, dar şi mai devreme dacă situaţia o cere, aceasta fiind efectuată de echipe de specialişti ai CNAIR, iar rezultatele sunt înscrise într-un raport privind starea generală a infrastructurii rutiere din România.