Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale a aprobat studiul de fezabilitate pentru autostrada care va lega Târgu Mureș și Piatra Neamț.
Autostrada Unirii prinde viață. Noua autostradă, cunoscută și sub numele de A8, va lega cele două privincii românești, Moldova și Transilvania.
Dumul va avea o lungime de 159 de kilometri. Mai exact, de la Miercurea Nirajului, județul Mureș, până la Vânători, județul Neamț. Această nouă autostradă va lega alte două autostrăzi importante, care sunt aflate acum în construcție, A3 și A7.
Prețul pentru noua autostradă va fi de 30 de miliarde de lei, adică peste șase miliarde euro. Traseul va cuprinde două treceri ale Carpaților, 47 de tuneluri. În plus sunt prevăzute 200 de poduri și viaducte dar și cinci noduri rutiere.
Documentul aprobat azi de CNAIR este foarte important deoarece Guvernul va putea aproba indicatorii tehnico economici și să lanseze licitația de execuție.
România construiște autostrăzi în ritm rapid
În contextul războiului din Ucraina, România construiește în ritm rapid autostrăzi pe principalele axe strategice.
Vest-est, Vama Borș prin Cluj Napoca, Târgu Mureș și Piatra Neamț. Pe acest segment se lucrează doar pe sectoarele dintre Borș și Târgu Mureș.
A doua axă strategică este sud - nord, Constanța, București, Ploiești, Pașcani - Iași. Pe acest tronson, în prezent se construiește Autostrada A7, Ploiești - Pașcani, care se continuă cu A3, spre București și apoi, cu A2, spre Constanța.
De altfel, fostul comandant al armatei SUA, în Europa, generalul Ben Hodges, a vorbit despre această mare problemă a României: lipsa autostrăzilor.
În contextul geopolitic actual, a mai spus generalul american, Alianței Nord Atlantice i-ar fi greu să transporte rapid soldați și tehnică de luptă prin România.
”Există câteva aspecte legate de mobilitate. Unul este infrastructura. Podurile - aveţi podurile peste multele râuri ale României, mai ales Dunărea? Autostrăzi, tuneluri care permit deplasarea rapidă spre şi în România, când aliaţii trebuie să fie vină rapid - susţine infrastructura aşa ceva?”, a spus Ben Hodges.
A7 trebuie să fie gata în doi ani. Autostrada Unirii prinde viață
Lucrările la Autostrada A7 trebuie să fie gata în următorii doi ani. În prezent, se lucrează intens pe toate sectoarele scoase la licitație.
Obiectivul principal al proiectului este reprezentat de construcţia unei autostrăzi cu o lungime de 319 km, cu profil de autostradă, între Ploieşti şi Paşcani.
”Pentru facilitarea implementării, proiectul a fost divizat în 4 secţiuni, după cum urmează: Ploieşti – Buzău, cu o lungime de 63,25 km; Buzău – Focşani, cu o lungime de 82,44 km; Focşani – Bacău, cu o lungime de 95,9 km; Bacău – Paşcani, cu o lungime de 77,39 km”, prevede expunerea de motive a proiectului, elaborată de CNAIR.