Autostrada Unirii, pas înainte. Guvernul a aprobat bugetul de exproprieri

Autostrada Unirii, pas înainte. Guvernul a aprobat bugetul de exproprieriAutostrada Sibiu – Pitești. Sursa foto: Arhiva EVZ

Autostrada A 8, denumită și Autostrada Unirii, mai face un pas înainte. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat pe 20 septembrie contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii III a autostrăzii A 8, care leagă localitatea Leghin de orașul Târgu Neamț. acest tronson se întinde pe distanța de 29,91 kilometri.

O secțiune importantă din Autostrada A 8, care leagă localitatea Leghin de Târgu Neamț a ajuns în faza exproprierilor. Guvernul a aprobat de la bugetul de stat suma de 14,72 milioane de lei pentru despăgubiri.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat pe 20 septembrie contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii III a autostrăzii A 8, care leagă localitatea Leghin de orașul Târgu Neamț. acest tronson se întinde pe distanța de 29,91 kilometri.Acesta este primul contract semnat pentru construcție acestei autostrăzi, câștigătorul licitației fiind grupul de firme UMB. Această investiție se ridică la suma de 1,56 de miliarde de lei, fără TVA.

Segmentul are lungimea de 29,91 de kilometri

Astfel, grupul de firme care aparțin omului de afaceri Dorinel Umbrărescu trebuie să finalizeze lucrările, finanţate prin PNRR, în termen de 30 de luni, din care șase luni este reprezentată de perioada de proiectare şi 24 de luni va fi perioada de execuţie a lucrărilor. Cei 29,91 de Kilometri ai segmentului Leghin – Târgu Neamţ  face parte din autostrada A 8 Târgu Mureş – Târgu Neamţ – Iaşi- Ungheni.

Investiție de 4 miliarde de euro

Autostrada A 8, denumită și Autostrada Unirii este un drum de mare viteză care va fi construită pe traseul Ungheni - Iași - Târgu Frumos - Pașcani - Târgu Neamț - Poiana Largului - Ditrău - Târgu Mureș. Aceasta va face joncțiune cu Autostrada A 3 și va avea o lungime de 304,2 kilometri. Prețul estimat pentru această construcție se ridică la suma de aproximativ patru miliarde de euro.

În anul 2007, în vederea alegerii traseului optim, a fost realizat un Studiu de Prefezabilitate, în valoare de 0,8 milioane de euro. Doi ani mai târziu, în 2009, Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNADNR) a dispus realizarea Studiului de Fezabilitate propriu-zis, pe trei tronsoane distincte: Târgu Mureș-Ditrău, Ditrău-Târgu Neamț și Târgu Neamț-Iași-Ungheni, la un cost total de 4 milioane de euro. 

Ne puteți urmări și pe Google News