Până la sfârşitul anului vor fi gata primii 35 de kilometri din tronsonul Gilău-Câmpia Turzii.
Lucrările la viitoarea autostradă Transilvania au ajuns la Gilău. În cursul acestui an vor fi finalizaţi primii 35 de kilometri care vor face legătura între Gilău şi localitatea Tureni, urmând ca lucrările să continue până la Câmpia Turzii, unde se termină tronsonul 2B. Fără taxă pe acest tronson
La aproape trei sute de metri de DN 1, în apropierea localităţii respective se poate vedea o lucrare de proporţii, care a fost făcută de muncitorii de la Bechtel în doar câteva zile. Practic, în trei zile au fost excavaţi sute de mii de metri pătraţi de pământ, iar în locul dealului a apărut deja o secţiune din ceea ce va fi tronsonul de autostradă Câmpia Turzii-Gilău.
Ştefan Sobotca, de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, a declarat, ieri, că circulaţia pe acest tronson nu va fi taxată. Tronsonul de autostradă Gilău-Câmpia Turzii va fi şosea de centură pentru oraşul Cluj-Napoca, pe direcţia vest-sud şi retur. Sobotca a mai spus că, la rectificarea de buget din această vară, compania Bechtel va primi suma de 200 de milioane de euro, singurul inconvenient fiind faptul că în acest moment nu se ştie data rectificării de buget. Sindicatele se tem de disponibilizări
În ciuda declaraţiilor optimiste ale autorităţilor de la Bucureşti, lucrurile în teren nu stau foarte bine. Chiar dacă Bechtel este la zi cu lucrările, de curând au apărut unele informaţii care atestă intenţia companiei de a disponibiliza 1.500 de angajaţi de la punctul de lucru Chiribiş, din judeţul Bihor, ca urmare a întârzierii finanţărilor guvernamentale.
Liderul Cartel Alfa Cluj, Grigore Pop, a declarat, ieri, că înainte de a se trece la o astfel de decizie dură va avea loc o ultimă discuţie între şeful proiectului, Michael Mix, şi primul-ministru, Călin Popescu- Tăriceanu.
„Este vorba despre bani. Guvernul, deşi zice că finanţează lucrarea, nu o face. S-a promis o rectificare bugetară până la începutul lunii mai, lucru care nu s-a petrecut. Dacă nu vine finanţarea la nivelul dorit de Bechtel, vor fi daţi afară 1.500 de oameni de la Chiribiş. Eu ştiu că decizia deja a fost luată, dar încă nu a fost pusă în aplicare“, spune Grigore Pop.
Liderul de sindicat a mai spus că, în urmă cu două săptămâni, mai mulţi oficiali de rang înalt din board-ul de la Londra al companiei Bechtel au vizitat şantierul din judeţul Cluj. „Au văzut că guvernul nu s-a ţinut de cuvânt şi nu le-a plăcut. De aceea l-au însărcinat pe Michael Mix să aibă o ultimă discuţ ie cu primul-ministru român“, a mai afirmat Pop.
La autostrada Transilvania lucrează acum 3.500 de muncitori, dintre care 2.000 la tronsonul 2B, Gilău-Câmpia Turzii. Ceilalţi sunt încadraţi la punctul de lucru de la Chiribiş, unde se lucrează la tronsonul 3C, Suplacu de Barcău-Borş.
PROBLEME Banii de la guvern întârzie să apară Directorul de comunicare din cadrul companiei Bechtel este optimist în ceea ce priveşte plata de către guvern a celor 60 de milioane de euro, care reprezintă restanţe pe lunile decembrie 2007- martie 2008. „Sunt promisiuni că în 2-3 săptămâni vom primi cele 60 de milioane de euro. În ceea ce priveşte disponibilizarea angajaţilor, nu s-a luat încă nicio decizie în acest sens“, susţine Bogdan Sgârcitu. Oficialul de la Bechtel a recunoscut şi faptul că guvernul a promis că va acoperi datoria încă de la rectificarea din luna martie 2008 dar, din cauza unui proces birocratic, acest lucru nu s-a întâmplat nici azi.