Cea mai lungă bucată de autostradă din România, după inaugurarea unui nou lot

Autostrada Transilvania. Sursa foto: Arhiva EVZ

Șoferii vor putea parcurge, fără întreruperi, cea mai extinsă porțiune de șosea de mare viteză din România, odată cu deschiderea circulației pe lotul Chețani - Câmpia Turzii (15,7 km) al Autostrăzii Transilvania (A3).

Cu deschiderea noului tronson de pe Autostrada Transilvania, pe segmentul Chețani - Câmpia Turzii, șoferii vor avea posibilitatea de a parcurge fără întreruperi șoseaua de mare viteză de la Târgu Mureș până la Holdea, acoperind o distanță de aproximativ 245 de kilometri.

Autostrada Transilvania. Cel mai lung tronson

Tronsonul continuu de autostradă cu cea mai mare lungime va fi format din Autostrada Transilvania (A3) Târgu Mureș – Turda, A10 Turda – Sebeș și A1 Sebeș – Holdea. Odată finalizat și lotul lipsă Margina – Holdea (A1), orașul Târgu Mureș va fi integrat în rețeaua europeană de autostrăzi.

Cu doi ani în urmă, odată cu deschiderea circulației pe lotul 2 din Autostrada Sebeș – Turda (A10), cea mai extinsă porțiune de autostradă din România devenise tronsonul Holdea – Nădășelu.

Secțiunea continuă de autostradă compusă din A1, A10 și A3, cu o lungime de aproximativ 230 de kilometri, depășea segmentul anterior deținător al primului loc: Centura București – Constanța – Ovidiu, cu o lungime de aproape 220 de kilometri și format din A2 și A4.

Autostrada Transilvania. Sursa foto: Facebook

Legătură neîntreruptă între Târgu Mureș și Cluj

Este de așteptat ca această ierarhie să se reconfigureze odată cu conectarea progresivă a tronsoanelor de autostradă prin completarea lipsurilor precum Sibiu – Pitești și porțiunea cunoscută drept „tunelurile pentru urși” din A1.

Conform proiectelor planificate, cea mai extinsă porțiune ar putea deveni traseul de la Nădlac la Constanța – Ovidiu, alcătuită din A1, A0, A2 și A4, având o lungime estimată de peste 850 de kilometri.

Proiectul de construcție a tronsonului Chețani – Câmpia Turzii din Autostrada Transilvania este gestionat de consorțiul Strabag – Geiger.

Odată cu finalizarea și deschiderea acestui tronson, se va asigura conectivitatea continuă pe autostradă între Târgu Mureș și Cluj, (Nădășelu), potrivit economica.net.

Segmentul din Autostrada Transilvania va fi gata înainte de termen

Tronsonul din Autostrada Transilvaniei care leagă Chețani de Câmpia Turzii va fi finalizat cu nouă luni înainte de termenul contractual. Acest fapt reprezintă un nou „record național”, după cum spune Asociația Pro Infrastructură.

„După ce în martie 2021 ministrul Cătălin Drulă a „rupt pisica” reziliind contractul cu defuncta Straco și apoi a re-licitat rapid lucrările rămase, noii antreprenori, Strabag și Geiger, au rupt toate normele și au șanse maxime să stabilească un record național: inaugurarea unui sector de autostradă cu 9 luni înainte de termen”, scrie Pro Infrastructura.