Autostrada suspendată a lui Oprescu are trei variante. VEZI aici traseele

Traseul Autostrăzii Suspendate, visate de primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu, rămâne aproape același în toate cele trei variante de construire, propuse astăzi Comisiei Tehnice de Urbanism a Primăriei Capitalei. Edilul-șef susține că noul drum va fi gata în 2-3 ani.

Visul edilului-șef al Capitalei, Sorin Oprescu, pe care l-a avut atunci când era în campanie electorală, s-a concretizat într-un proiect care a fost pus astăzi pe masa Comisiei Tehnice de Urbanism și Amenajarea Teritoriului din Cadrul Primăriei Capitalei. Specialiștii au prezentat trei variante pentru construirea Autostrăzii Suspendate, care în acte se va numi ”Închidere Inel Median de circulație la zona nord/autostradă urbană –tronsonul Lacul Morii-Soseaua Colentina”. Potrivit unor surse Municipale, edilii preferă varianta în care drumul trece pe sub Parcul Herăstrău și vor ca o parte din drum să fie amenajat pe la sol. Construirea noului drum ar costa între 500 de milioane de euro și 1,4 miliarde de euro, în funcție de soluția aleasă. Cea mai ieftină este, potrivit actelor prezentate astăzi de specialiști, varianta construirii inelului la sol, iar soluția cea mai scumpă este ”îngroparea” autostrăzii suspendate. Trei benzi pe sens și maximum 80 de kilometri la oră Autostrada suspendată va avea trei benzi pe sens, indiferent de soluția de construire, arterele laterale vor avea câte o bandă pe sens, iar viteza maximă permisă pe calea principală de rulare va fi de 80 de kilometri la oră. Drumul va începe de pe Șoseaua Colentina, va ajunge pe Gherghiței , după care va străbate Străpungerea A3-șoseaua Petricani-șoseaua Pipera-bulevardul Aerogării-DN1-Chitila sau Calea Griviței- bulevardul Constructorilor sau Chiajna și se va termina în Virtuții. Tunelul de sub parcul Herăstrău costă între 70 și 170 de milioane de euro Potrivit unor surse municipale, varianta ca inelul median să treacă pe sub parcul și lacul Herăstrău este cea preferată de edili și se specialiștii Municipalității. Potrivit proiectului, pentru construirea a două tuneluri, unul pentru fiecare sens de circulație, sunt necesari între 70 și 170 de milioane de euro. Acesta ar urma să fie construit la o adâncime de 25 de metri și va fi construit pe sub magistrala de metrou. Prima variantă costă 500 de milioane de euro Prima variantă, propusă de specialiștii angajați de Muncipalitatea, prevede ca drumul să fie construit la sol, iar în 10 intersecții să se construiască pasaje supraterane și în patru, pasaje subterane. Iar, în ceea ce privește parcul Herăstrău, Autostrada ar urma să treacă chiar prin parc. Potrivit membrilor Comisiei, această variantă nu va fi luată în considerare, pe motiv că nu se poate ca un asemenea drum să treacă prin parcul monument. Tunel subteran de la Aerogării și până la Casa Presei Al doilea proiect prezentat astăzi prevede construirea tunelului care ar urma să aibă o intrare în zona Aerogării și o intrare în spatele Casei Presei, în zona Tipografilor. Dacă se va implementa această variantă, drumul va trece peste calea ferată către Ploiești, sau va fi construit la sol, pe lângă Lacul Morii. Și cel de-al doilea proiect pervede construirea de pasaje sub și supraterane: 14 suspendate și cinci vor fi săpate. Visul lui Oprescu, în cea de-a treia variantă Cea mai costisitoare variantă este cea în care tot inelul median este suspendat, exact cum spunea edilul-șef că a visat-o. Dacă se va aproba această variantă, construirea arterei va costa 1,4 miliarde de euro, bani în care va fi inclus și un tunel subteran de aproximativ doi kilometri pe sub parcul Herăstrău. Cea de-a treia variantă prevede construirea a șase pasaje subterane și 14 pasaje supraterane.  „Cine vorbea neîncrezător despre autostrada suspendată, iată acum avem două variante de lucru pentru acest proiect”, a declarat primarul general, referindu-se la variantele 2 și 3 care prevăd tunelul construirea unui tunel subteran pe sub parcul Herăstrău. Gabrea: ”Proiectul final va fi prezentat peste șase luni” Potrivit arhitectului Sorin Gabrea, şeful Comisiei Tehnice de Urbanism în cadrul Primăriei Bucureşti, proiectul prezentat miercuri este doar o formulă preliminară de începere a operaţiunilor prevăzute de lege privind consultarea publicului pentru realizarea proiectului de urbanism, proiect ce va fi prezentat după aproximativ şase luni. ”Este vorba de o arteră urbană, un proiect realizat în sistem modular care va avea o lungime de circa 13 km. În realitate este vorba de un sistem complex, compus din calea principală de rulare pe care se va circula cu viteza de aproximativ 80 de km/oră, şi care va avea câte trei fire de circulaţie pe sens, pe cea mai mare parte a parcursului”, a explicat Gabrea. Conform datelor furnizate de specialistul Primăriei Capitalei, artera ce urmează a fi construită va prelua circa 60.000 de vehicule, ceea ce înseamnă aproximativ 15% din capacitatea inelului principal al Capitalei. Preşedintele Comisiei Tehnice a menţionat că, în principiu, în urma evaluării după o serie de criterii mai complexe între care cel al costurilor sociale, varianta preferată este cea  cu tunel.

VARIANTA 1 (Click pe fotografii pentru imagine detaliată)

VARIANTA 2

VARIANTA 3 Proiectul poate fi consultat pe site-ul www.inelulmedian.ro CITIŢI ŞI:

  • Al doilea "Pasaj Basarab". Sorin Oprescu vrea autostradă în centrul Capitalei