Proiectul Autostrăzii Sibiu – Pitești, al cărei scop este să contribuie la unul dintre coridoarele Pan-Europene, este împărțit în cinci loturi și are patru ani pentru execuție.
Autostrada Sibiu – Pitești este una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură ce s-au demarat în România. Costul acesteia este de 1,7 miliarde de lei.
Starea lucrărilor
Iată ce lucrări sunt efectuate acum:
- La pasajele principale, coloanele forate [mobilizate 7 instalaţii de foraj], radierele şi elevaţiile [la 12 din cele 21 structuri principale];
- La terenul de fundare şi la radierele şi elevaţiile podurilor casetate de pe autostradă, din nodul rutier Băiculeşti şi de pe drumurile de întreţinere [la 49 din cele 75 poduri casetate];
- Se montează dale prefabricate şi grinzi prefabricate la podurile casetate;
- La terenul de fundare şi la fundaţiile podeţelor cadru tip C2 şi P2 de pe autostradă şi de pe drumurile locale / de întreţinere;
- Se aprovizionează carcase de armatura pentru coloane forate, radiere şi elevaţii la structurile principale;
- Se aprovizionează armatura pentru radiere şi elevaţii poduri casetate [structurile minore] şi elemente prefabricate pentru podurile casetate;
- De terasamente, respectiv:
- decapare pământ vegetal şi îndepărtare vegetaţie autostradă;
- umplutură de pământ corp rambleu.
De asemenea, se mai efectuază și lucrări de consolidare:
- îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici;
- îmbunătăţirea terenului de fundare cu blocaj din piatra brută;
- strat anticapilar din balast;
- coloanele forate la zidurile de sprijin.
Se mai fac și relocări pentru protejarea rețelelor de utilități
- reţele de telecomunicaţii Telekom/RDS
- reţele de distribuţie gaz OMV/PETROM
- reţele de apă.
De asemenea, au fost primite cerificatele de descărcare de sarcină arheologică pentru siturile nr. 3 şi 5.