Autostrada Sibiu – Pitești prinde contur pe zi ce trece

Proiectul Autostrăzii Sibiu – Pitești, al cărei scop este să contribuie la unul dintre coridoarele Pan-Europene, este împărțit în cinci loturi și are patru ani pentru execuție.

Autostrada Sibiu – Pitești este una dintre cele mai importante lucrări de infrastructură ce s-au demarat în România. Costul acesteia este de 1,7 miliarde de lei.

Starea lucrărilor

Iată ce lucrări sunt efectuate acum:

-       La pasajele principale, coloanele forate [mobilizate 7 instalaţii de foraj], radierele şi elevaţiile [la 12 din cele 21 structuri principale];

-       La terenul de fundare şi la radierele şi elevaţiile podurilor casetate de pe autostradă, din nodul rutier Băiculeşti şi de pe drumurile de întreţinere [la 49 din cele 75 poduri casetate];

-       Se montează dale prefabricate şi grinzi prefabricate la podurile casetate;

-       La terenul de fundare şi la fundaţiile podeţelor cadru tip C2 şi P2 de pe autostradă şi de pe drumurile locale / de întreţinere;

-       Se aprovizionează carcase de armatura pentru coloane forate, radiere şi elevaţii la structurile principale;

-       Se aprovizionează armatura pentru radiere şi elevaţii poduri casetate [structurile minore] şi elemente prefabricate pentru podurile casetate;

-       De terasamente, respectiv:

-       decapare pământ vegetal şi îndepărtare vegetaţie autostradă;

-       umplutură de pământ corp rambleu.

De asemenea, se mai efectuază și lucrări de consolidare:

-       îmbunătăţirea terenului de fundare cu lianți hidraulici;

-       îmbunătăţirea terenului de fundare cu blocaj din piatra brută;

-       strat anticapilar din balast;

-       coloanele forate la zidurile de sprijin.

Se mai fac și relocări pentru protejarea rețelelor de utilități

-       reţele de telecomunicaţii Telekom/RDS

-       reţele de distribuţie gaz OMV/PETROM

-       reţele de apă.

De asemenea, au fost primite cerificatele de descărcare de sarcină arheologică pentru siturile nr. 3 şi 5.