AUTOSTRADA Orăştie-Sibiu CRĂPATĂ dinainte de inaugurare! CNADNR ştia de asta

AUTOSTRADA Orăştie-Sibiu CRĂPATĂ dinainte de inaugurare! CNADNR ştia de asta

Vieţile a mii de oameni care au circulat pe lotul 3 de autostradă Orăştie-Sibiu în perioada 14 noiembrie 2014 – 7 septemrbrie 2015 au fost puse în pericol de către Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, se arată în raportul Corpului de Control al ministrului Transporturilor, Dan Costescu. Având în vedere că era an electoral pentru alegerile prezidenţiale, inaugurarea acestui lot de autostradă a avut loc deşi cu numai 4 zile înainte, în urma procedurii de verificare a lucrărilor, CNADNR a constatat că fâşia nou construită prezenta deja fisuri.

Victor Ponta, întrebat de Capital, susţine că nu a luat la cunoştinţă neregulile întâlnite de CNADNR nici înainte şi nici după inaugurarea autostrăzii Oraştie-Sibiu.

Potrivit unei note de constatare din raportul întocmit de Corpul de Control al ministrului Transporturilor, Dan Costescu, date ce aparţin exclusiv Revistei Capital, vizând modul în care şefii CNADNR au derulat proiectele şi contractele, se pare că inspectorii au anunţat cu 4 zile înainte că autostrada era deja crăpată.

„în zona în km 43+855- 44+200 pe partea dreaptă a autostrăzii prezintă crăpături și fisuri multiple cauzate de alunecarea terenului, drept pentru care solicităm realizarea unor studii geotehnice, urmând ca în baza analizei acestora, proiectantul să dea o soluție de remediere”. “Comisia de inspecție a constatat clar că mai sunt lucrări dintre care unele necesare pentru asigurarea corpului autostrăzii și a siguranței circulației. (…). Membrii comisiei care au întocmit nota de constatare au făcut parte și din comisia de preluare a autostrăzii, deci aceștia cunoșteau faptul că mai sunt lucrări de executat. Perioada foarte scurtă dintre data notei de constatare 10.11.2014 și data procesului verbal de predare-preluare 13.11.2014 (2 zile) conduce la concluzia că lucrările stabilite care au rămase de executat până la deschiderea traficului rutier nu au avut timpul necesar pentru a fi executate”, se arată în raportul Corpului de Control.

Ne puteți urmări și pe Google News

Pincipalii responsabili de decizia de a avea loc inaugurarea în ciuda celor sesizate în raport, sunt Narcis Neaga, Renata Bendeac şi Raul Mag, fost director de implementare proiecte autostrăzi şi drumuri expres, alături de membrii de inspecţie, aceiaşi oameni fiind şi membrii comisiei de preluare, după cum se arată în documentele din atenţia procurorilor DNA.

Concluziile finale ale specialiştilor care au inspectat lucrarea scot la iveală neglijenţa în construcţia autostrăzii prin nerespectarea măsurătorilor specifice şi indolenţă cu privire la calitatea execuţiei. Inspectorii anunţă că membrii comisiilor şi foşti directori riscă pentru asta închisoare de la un an la 5 ani.

Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazăre a declarat pentru Revista Capital că există un risc iminent de pierderi de vieți”.

„Guvernul condus de Victor Ponta a inaugurat un lucru prost făcut. Nu trebuia deschis lotul 3 de autostradă Orăștie-Sibiu înainte de prezidențialele de la sfârșitul anului 2014. Înaine de inaugurare, în patru locuri corpul autostrazii s-a deplasat, costurile suplimentare pentru repararea autostrăzii sunt de cel puțin 40 milioane de euro”, a mai precizat Nazăre pentru Capital.