Mai bine zis, cei zece kilometri de autostradă au fost terminați acum doi ani de firma omului de afaceri Dorin Umbrărescu, care a reușit performanța de a construit acest tronson mai repede cu câteva luni față de data stabilită în contract. Mai apoi, din cauza birocației uriașe din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, un pod de câteva sute de metri, care lega cele două tronsoane, a uitat să fie construit. A urmat o altă lungă perioadă de timp, care a totalizat peste trei ani, timp în care a fost organizată o licitație pentru construcția podului, a urmat perioada de contestații, iar mai apoi încredințarea și executarea lucrărilor de către o firmă din Italia.

Vineri, 28 septembrie, podul a fost inaugurat, fiind astfel posibilă darea în folosință și a celor zece kilometri de autostradă, supranumită autostrada muzeu, finalizați de aproape doi ani. La inaugurare a fost prezent șeful CNAIR, Narcis Neaga dar nici unul dintre șefii de la Direcția Regională de Drumuri și Poduri Cluj, fapt ce l-a enervat la culme pe primul. Potrivit unor surse de încredere, șeful DRDP Cluj, Radu Băruță este plecat în concediu în Israel. Potrivit acelorași surse, Narcis Neaga a mers la sediul DRDP Cluj unde a avut o ședință cu mai mulți constructori străini, și unde nu a fost întâmpinat decât de directorul economic al DRDP Cluj.

Tronsonul spre nord vestul României

Acest ultim tronson inaugurat vineri, va asigura legătura între zona de nord verst a României, pe DN 1F, pe direcția Satu Mare, Zalău, Cluj, spre sudul României, Alba Iulia – București. Pentru a nu mai traversa municipiul Cluj Napoca, și așa un oraș super agloemerat, CNAIR a construit cei zece kilometri de la Gilău la Nădășel.

Podul inaugurat vineri are 320 de metri, traversează râul Someș, valoarea lucrărilor fiind de 25.6 milioane lei, fără TVA.

 

Te-ar putea interesa și: