Autostrada Moldovei. Porțiunea care va fi deschisă circulației în această iarnă

Autostrada Moldovei A7. Sursa foto: Facebook/Sorin Grindeanu

Autostrada A7, cunoscută și ca Autostrada Moldovei, va fi parțial deschisă traficului în această iarnă, pe tronsonul Buzău-Focșani.

Secțiuni deschise din noiembrie. Progres pe alte tronsoane

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a confirmat că loturile 1, 2 și 4 vor fi finalizate până la începutul lunii noiembrie, urmând ca lotul 3 și podul de la Buzău să fie gata până la sfârșitul anului. Proiectul autostrăzii, care se întinde pe 319 kilometri și cuprinde patru secțiuni majore, este esențial pentru conectarea Bucureștiului cu nordul Moldovei, până la Pașcani, termenul final fiind stabilit pentru sfârșitul lui 2025. Grindeanu și-a exprimat încrederea că lucrările vor decurge conform planului.

„Undeva la finalul lunii octombrie, deci peste o lună și un pic, în jurul lui 1 noiembrie, ca să fiu mai exact, putem da în circulație lotul 1 fără podul de la Buzău, lotul 2 și lotul 4. Lotul 3, undeva într-o lună după, deci în jurul datei de 1 Decembrie, iar podul undeva pe finalul anului. Cert este că între Buzău și Focșani, undeva la începutul lunii decembrie se va circula pe toate cele 4 loturi.

Pe celelalte două, care au termen de finalizare anul acesta, între Ploiești și Buzău, sunt tot în jur de 90% ambele, ceea ce ne duce ca și calendar în aceeași perioadă ca și acestea 4.

De aici în sus, spre Pașcani, suntem la peste 50% între Focșani și Bacău și undeva în jur de 40% între Bacău și Pașcani, astfel încât spre sfârșitul anului viitor să se poată circula de la București până la Pașcani pe autostradă și nu am niciun fel de emoții că acest lucru se va întâmpla, iar constructorul își va face treaba ca și până acum”, a declarat Grindeanu.

Detalii tehnice și impactul regional generat de autostrada A7

Autostrada A7 este împărțită în patru tronsoane: Ploiești-Buzău (63,25 km), Buzău-Focșani (82,44 km), Focșani-Bacău (95,9 km) și Bacău-Pașcani (77,39 km). Aceasta va fi un element cheie pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din România, reducând semnificativ timpul de călătorie între regiunile importante din țară. Grindeanu a menționat că progresul pe secțiunile Focșani-Bacău și Bacău-Pașcani este deja în jur de 50%, respectiv 40%, cu o dată estimată de finalizare pentru anul viitor.

Autostrada Buzău-Focșani

Proiectul prevede construirea a 82,44 km de autostradă; 41 de poduri și pasaje; 6 noduri rutiere; 4 spații de servicii; 2 parcări de scurtă durată; 2 centre de întreținere și coordonare. Suplimentar, în cadrul proiectului se are în vedere înființarea a 79 perdele antiinzăpezire, din care 33 în judetul Buzău și 46 în județul Vrancea, amplasate pe partea stângă a drumului, cu excepția nodurilor rutiere de legătură cu DN22, 2N și DJ 205R, unde acestea sunt amplasate și pe partea dreaptă. De la km 75+000 la km km 81+000 perdelele forestiere propuse sunt pe partea dreaptă.

Valoarea totală a proiectului este de 1.764.619.683,44 lei din care valoarea fondurilor europene aferente PNRR este de 1.488.548.385,87 lei, iar TVA aferent reprezinta 276.071.297,57 lei, conform CNAIR.

Realizarea completă a autostrăzii A7 va aduce o îmbunătățire substanțială a mobilității, facilitând transportul între sudul și nordul Moldovei și sprijinind dezvoltarea economică regională. Autostrada este considerată una dintre cele mai importante investiții în infrastructură, cu impact major asupra economiei și calității vieții locuitorilor din această zonă a țării.