Autostrada Filiași-Lugoj va fi prevăzută cu un tunel lung de nouă kilometri, dealtfel cel mai lung tunel de autostradă construit vreodată în România. Reprezentanții CNAIR, constructorii și autoritățile locale s-au întâlnit pentru a identifica cea mai bună variantă de proiectare.
Autostrada Filiași-Lugoj ar urma să fie prevăzută în dreptul lotului 2, Drobeta Turnu Severin-Domașnea, cu un tunel lung de nouă kilometri. Autoritățile locale au precizat că va fi cel mai lung tunel de autostradă construit în România vreodată.
Autostrada Filiași-Lugoj, o nouă variantă de proiectare
Președintele PSD Mehedinți, Aladin Georgescu, a transmis că una din variantele de proiectare ale tronsonului Drobeta Turnu Severin-Domașnea de pe Autostrada Filiași-Lugoj, prevede construirea unui tunel de trei ori mai lung față de cel mai mare tunel de autostradă construit vreodată în România, respectiv Tunelul Meseș din Autostrada Transilvania lung de 2,89 de kilometri.
„Zilele acestea, în Mehedinți, autoritățile locale sunt consultate în ceea ce privește traseul pe care ar urma să îl străbată Autostrada Filiași – Lugoj, unul dintre cele mai importante proiecte publice de infrastructură rutieră (…) pentru sud-vestul țării”, a transmis Aladin Georgescu pe rețelele de socializare.
Dezbateri intense
În acest sens, autoritățile locale, prin Severin Marius Screciu-primarul municipiului Drobeta Turnu Severin, împreună cu reprezentanții CNAIR și companiile constructoare au participat la o dezbatere pentru a identifica cea mai bună soluție.
„În urma discuțiilor purtate, s-a convenit ca Drumul Expres să ocolească municipiul Drobeta – Turnu Severin prin partea de nord și să traverseze localitățile Izvoru Bârzii, Breznița Ocol, Ilovița, zona de nord a municipiului Orșova și apoi Mehadia și Domașnea. Între variantele de proiectare este inclusă cea care presupune constituirea unui tunel cu o lungime de 9 kilometri”, a scris pe Facebook, șeful PSD Mehedinți.
Autostrada Filiași Lugoj va avea o lungime de 230 de kilometri, însă timul de parcurgere a distanței s-ar reduce semnficiativ odată cu ridicarea tunelului respectiv. De asemenea, crește și dezvoltarea economică a regiunii datorită mobilității și facilitării transportului de mărfuri.
Autostrada Filiași-Lugoș, poarta de acces spre Europa de Vest
Construcția tunelului este cu atât mai importantă cu cât un asfel de proiect ar putea atrage noi investitori atât în sectorul turistic cât și cel de infrastructură. Nu în ultimul rând, construcția tunelului ar reduce poluarea, ar optimiza fluxul de trafic și ar conecta România cu piața europeană.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor, a anunțat anul trecut că lucrările pe sectorul de drum Turnu Severin-Domașnea de pe Autostrada Filiași-Lugoș au fost atribuite unei asocieri de firme. Este vorba de trei constructori, români, italieni și francezi care au la dispoziție 26 de luni și un buget de 35,76 milioane de lei pentru finalizarea drumului de mare viteză.
Cotractul pentru construcția lotului Drobeta Turnu Severin – Domașnea a fost atribuit prin licitație publică asocierii de constructori, Egis România SA, Primacons Group SRL, Italrom Inginerie Internațională SRL și ECO Geodrum SRL. Pentru moment nu există un deviz privind costurile aferente construcției noului tunel lung de nouă kilometri.