Acesta este dezideratul noului ministru al Transporturilor, Radu Berceanu.
Aflat într-o vizită de lucru pe şantierul Autostrăzii Transilvania, demnitarul a anunţat astăzi că le va cere reprezentanţilor companiei Bechtel ca tronsonul Cluj-Borş să fie terminat în trei ani.
"Vrem să ştim cu siguranţă că până în 2012 vom avea în mod sigur finalizată porţiunea din Autostrada Transilvania de la Cluj până la graniţă la Borş", a declarat Berceanu, citat de RTV.
Ministrul a mai spus că va cere un răspuns legat de întârzierea lucrărilor, deşi statul român a plătit până în prezent 624 milioane de euro, precum şi de data la care va fi finalizată o primă porţiune de autostradă.
În final, Berceanu a menţionat că statul are o datorie de 77 milioane de euro către compania americană, suma solicitată de Bechtel fiind de 137 milioane euro.
Ministrul Transporturilor va avea pe parcursul zilei o serie de întâlniri cu reprezentanţii companiei Bechtel.
Săptămâna trecută, conducerea sindicatului din Bechtel a anunţat că va iniţia "o serie de presiuni" la adresa Guvernului pentru continuarea asigurării finanţării lucrărilor la Autostrada Transilvania.
INFO
- 2004: a început proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde euro acordat companiei americane Bechtel.
- 2005: lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului, când autorităţile au început reanalizarea contractelor încheiate de guvernarea precedentă.
- 2006: în urma renegocierii contractului, a fost prelungit termenul de finalizare din decembrie 2012 pentru decembrie 2013.
- Autostrada Transilvania (415 km) parcurge ruta de la nord-vest de la Braşov până la Oradea, la graniţa cu Ungaria şi va trece prin Braşov, Făgăraş, Sighişoara, Târgu Mureş, Cluj şi Oradea.