Șoferii vor putea circula pe autostrada Bucureștiului la începutul verii viitoare. Conform estimărilor, la acel moment s-ar putea încheia lucrările pe lotul 1 Sud care va asigura legătura cu A 2, Autostrada Soarelui, București - Constanța.
Autostrada Bucureștiului va fi legată de Autostrada Soarelului, A 2, care face legătura dintre Capitală și Constanța, la începutul verii. Este de așteptat ca drumari turci, Alsim Alarko să încheie lucrările pe tronsonul 1 Sud până la începutul lunii iunie. Autostrada Bucureștiului va fi accesibilă șoferilor.
Autostrada Bucureștiului mai aproape de final
Asociația Pro Infrastructură (API) estimează că lucrările la lotul 1 Sud ar putea fi gata la sfârșitul lunii mai. Sau, dacă vor fi întârzieri, poate la începutul lunii iunie 2024. Astfel, șoferii vor putea ieși de pe Autostrada Bucureștiului pe A2 care face legătura dintre Capitală și Constanța. Pe acest lot din A0 lucrează constructorul turc Alsim Alarko.
„Vineri, 05.01.2024, am filmat din dronă Autostrada A0 Sud între DN5 și nodul cu Autostrada Soarelui. Am rămas surprinși să vedem oamenii la treabă încă din primele zile ale noului an. Așa că tragem speranțe că turcii de la Alsim Alarko vor reuși să se regrupeze și să-și concentreze eforturile pe sectoarele care le-au rămas de executat, după ce în penultima zi din 2023 au deschis tronsonul DN6 – DN5”, au transmis luni reprezentanții API.
Reprezentanții asociației estimează că s-ar putea să circulăm între DN5 și DN4 în luna martie și din DN4 până în A2 în mai – iunie. Termenul de recepție pe Autostrada Bucureștiului ar fi cu opt sau nouă luni întârziere față de datele asumate prin contractul încheiat, octombrie 2023.
„Inaugurarea la sfârșit de mai sau început de iunie 2024, înainte de sezonul estival, ar fi o gură de oxigen la propriu și la figurat atât pentru bucureșteni, mai ales dacă folosesc sau intersectează DNCB des, cât și pentru cei aflați în tranzit regional și de lung parcurs”, au mai spus cei de la API.
Inaugurare la finalul lui 2023
Pe 30 decembrie 2023, au fost inaugurați aproximativ nouă kilometri din A0 Sud, între DN5 (1 Decembrie/Jilava) și DN6 (Cornetu/Bragadiru). Anunțul a fost făcut, la acea vreme de Cristian Pistol, directorul general al CNAIR. Acest sector face parte din lotul 2 Sud, construit de turcii de la Alarko pe Autostrada Bucureștiului.
Tot la finele anului trecut, șeful CNAIR spunea că lucrările pentru lotul 1, în lungime de 16,9 km, au ajuns la un stadiu fizic de 81%. Pe de altă parte, cele de pe lotul 2, de 16,3 km, au un stadiu fizic de 98%.
Astfel, în prima parte a anului acesta cele două loturi, în lungime de 33,23 km, trebuie să fie finalizate în totalitate. Astfel, spunea Cristian Pistol, se va putea circula între Glina și Bragadiru.
Autostrada Bucureștiului, ultimul tronson cu întârzieri
Pe lotul 3, între Bragadiru și Joița, în lungime de 17,96 km, lucrările au ajuns la un stadiu de doar 56%. Pentru a finaliza lucrările în vara acestui an, constructorul grec trebuie să găsească resurse necesare. Este nevoie de o mobilizare mult mai mare pe acest șantier, aprecia, șeful CNAIR.
Potrivit spuselor sale, finalizarea celor trei loturi ale semi-inelului sudic al A0, Autostrada Bucureștiului, va face posibilă circulația în regim de autostradă între A1 și A2, pe 51,19 km.
Valoarea contractelor pentru construcția A0 Sud, finanțate din Fonduri Europene Nerambursabile (POIM/PT), este de 2,46 miliarde lei (fără TVA).