Bechtel renunță la 7 milioane de euro pentru fiecare kilometru construit pe Autostrada Transilvania

Bechtel renunță la 7 milioane de euro pentru fiecare kilometru construit pe Autostrada Transilvania

NEGOCIERI. Săptămâna viitoare, CNADNR şi Bechtel ar putea semna un acord prin care s-ar reduce semnificativ costurile la autostrada Braşov-Borş.

Autostrada Transilvania va costa cu mult mai puţin, după ce americanii de la Bechtel au acceptat o reducere a preţurilor, potrivit unor surse din cadrul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR). Firma americană a renunţat la şapte milioane de euro pentru fiecare kilometru construit. Până acum, Bechtel a construit un kilometru de autostradă contra sumei medii de 16 milioane de euro. „S-a convenit de comun acord să se achite în plus faţă de standardul acceptat la autostrada de pe Coridorul IV, care este de şapte milioane de euro/kilometru, un plus de 30%. Acest lucru înseamnă că preţul la Autostrada Transilvania, va fi de aproxamtiv nouă milioane de euro/kilometru, dar aici trebuie să ţinem cont şi de relieful zonei. Se va face o expertiză care să stabilească clar preţul pentru fiecare kilometru, dar acesta nu va putea depăşi suma deja acceptată”, a precizat sursa citată. Ce concesii a făcut ministerul condus de Boagiu Ministerul Transporturilor şi-a luat angajamentul ca întreaga autostradă să fie construită de americani, renunţând astfel la ideea de a relicita porţiunea de la Târgu Mureş la Braşov. Potrivit înţelegerii, lucrările la Autostrada Transilvania vor fi continuate pe două tronsoane, 3C - Borş-Suplacu de Barcău, în lungime de 64 de kilometri, şi pe o porţiune de zece kilometri din sectorul 3B, care va lega Gilăul de Nădăşel. Sursa citată a mai spus că Ministerul Transporturilor a solicitat Bechtel să construiască o centură cu profil de autostradă a municipiului Oradea. Cele două proiecte trebuie finalizate în 2012, având în vedere că tronsonul 3C este gata în proporţie de 40% Lucrările se reiau după achitarea datoriilor Potrivit surselor citate, lucrările ar urma să fie reluate după ce Compania de Autostrăzi va achita o parte din sumele restante. Potrivit înţelegerii, achitarea datoriilor, în valoare de circa 118 milioane de euro, va începe în termen de 30 de zile de la semnarea acordului de continuare a lucrărilor. Înţelegerea va fi parafată săptămâna viitoare Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a declarat, ieri, la Arad, că în urma negocierilor s-a obţinut tot ce s-a putut din acest contract păgubos. „Lucrăm împreună cu Ministerul Transporturilor pentru a ajunge la un acord care să permită continuarea lucrărilor la Autostrada Transilvania, urmând a angaja personal din zonă şi a încheia contracte cu companiile româneşti”, a declarat Bogdan Sgârcitu, directorul de comunicare al celor de la Bechtel, pentru „Evenimentul Zilei”, refuzând însă să facă alte comentarii privind detaliile acordului. În cei şapte ani de la semnarea contractului, americanii de la Bechtel au reuşit să finalizeze puţin peste 50 de kilometri din cei 415 km ai Autostrăzii Transilvania, iar cheltuielile se ridică deja la 1,2 miliarde de euro. În contractul semnat în 2003 de către guvernul Năstase cu firma americană, costul final fusese stabilit la 2,2 miliarde de euro. (A contribuit Cristina Sbîrn)

Ne puteți urmări și pe Google News