Autoritățile moldovene deschid pentru traficul commercial încă un punct de trecere al frontierei cu România

Autoritățile moldovene deschid pentru traficul commercial încă un punct de trecere al frontierei cu România

Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor din Republica Moldova a anunțat deschiderea traficului de produse ușor alterabile prin punctul de trecere a frontierei de la Costești – Stînca.

Potrivit Agenției moldovene pentru Siguranța Alimentelor  decizia a fost luată în contextul în care în această perioada a anului tot mai multe fructe perisabile moldovenești se îndreaptă către statele din Uniunea Europeană.

„Agenția Națională pentru Siguranța Alimentelor, în comun cu alte autorități și proiecte de asistență tehnică, continuă să întreprindă măsuri pentru facilitare și prioritizare a exportului produselor ușor alterabile și a procesului de traversare a frontierei de stat. Astfel, suplimentar la eliberarea marcajelor ”PERISABIL.TRANSPORT PRIORITAR” și informarea transportatorilor privind aplicarea eficienta a acestora, în urma discuțiilor cu Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor, precum și cu Autoritatea Națională Fitosanitară a României, informăm despre posibilitatea traversării prin punctul de trecere a frontierei de stat Costești – Stînca”, anunță ANSA.

Totodată, ANSA atenționează că, prin punctul menționat se permite tranzitului produselor de origine non-animală perisabile cu destinația alte state decât cele ale Uniunii Europene. Regimul de lucru al postului este stabilit 8.00-20.00.

Barajul Stânca-Costești a fost construit pe râul Prut, la hotarul României cu Uniunea Sovietică în anul Republica Moldova, odată cu construcția centralei hidroelectrice omonime. Barajul formează lacul de acumulare cu același nume care are o suprafață de 59 km².

La construcția barajului Stânca-Costești, partea română a fost nevoită să strămute șapte sate, iar cea sovietică, 11 sate. Barajul a fost dat în folosință pe 1 august 1978.

Barajul este vital pentru Republica Moldova datorită reducerii pericolului de inundații. Potrivit specialiștilor Lunca Prutului, pe toată lungimea ei până la Galaţi, fără barajul de la Stânca-Costeşti era inundată, în medie, o dată pe an.

Ne puteți urmări și pe Google News