Locuitorii din Capitală continuă să trăiască fără apă caldă și căldură, chiar dacă, potrivit acestora, ei plătesc prețul pentru acestea. În astfel de situații, cetățenii pot să își ceară banii înapoi. Care e procedura.
În Sectorul 5, locuitorii din Rahova, Ferentari, Sebastian și 13 Septembrie nu au avut până acum nici apă caldă și nici căldură. Astfel, cetățenii pot să își recupereze banii înapoi pentru serviciile pe care le-au plătit, dar de care nu au beneficiat. Primul pas este să faceți o poză la contorul de la bloc în care să se vadă temperatura apei calde și a agentului termic. Ulterior, trimiteți fotografia însoțită de o sesizare prin care solicitați compensarea facturii, la adresa: office@cmteb.ro.
Ce pași trebuie urmați pentru a-ți primi banii înapoi
Drept urmare, operatorul va fi obligat să restituie sumele de bani plătite de cetățeni pentru că nu a furnizat agent termic la standardele din contract, potrivit Primăriei Sectorului 5. Instituția a mai menționat că ANPC a amendat Compania Municipală Termoenergetica București pentru că nu a furnizat agent termic la standarde minime de confort, deși a încasat tarifele „la preț întreg”.
Baza legală pentru acest demers se află în contractul încheiat între Asociațiile de Proprietari și Termoenergetica, respectiv art.6, alin.7, lit.b, art.7, alin. 3, mai arată instituția între-o postare pe Facebook.
Astfel, potrivit articolelor menționate, compania Termoenergetica are mai multe obligații de respectat, printre care să asigure continuitatea serviciului de furnizare a energiei termice la parametri fizici și calitativi prevazui în prezentul contract şi de legislația în vigoare și să aducă la cunoștința utilizatorului, cu cel puțin zece zile înainte, prin mass-media, și/sau prin afişare la utilizator, orice întrerupere în furnizarea energiei termice, în cazul unor lucrări de modernizare, retehnologizare, reparații și întreținere planificate stabilite.
Care sunt obligațiile Termoenergetica
Pe lângă acestea, compania trebuie să se asigure că opresc alimentarea instalaților aflate în subsolurile tehnice ale utilizatorului în cazul producerii unei avarii sau pentru prevenirea acesteia, că efectuează aerisirea instalațiilor interioare aparținând utilizatorilor de tip urban ori de câte ori acestea sunt golite de către furnizor sau din cauza acestuia și că facturează cantitățile de energie termică în conformitate cu metodologia de calcul aprobată de autoritatea de reglementare competentă, pe baza preturilor și a cantităților de energie termică furnizată.