În ciuda catastrofei aviatice din martie, din Etiopia, numărul persoanelor decedate în accidente aviatice a scăzut, în 2019.
Compania de consultanţă în domeniul aviaţiei To70 a anunțat miercuri că în 2019 au avut loc 86 de accidente care au implicat avioane comerciale de mari dimensiuni, inclusiv 8 incidente mortale, care s-au soldat cu 257 de victime. În 2018 s-au produs 160 de accidente, dintre care 13 mortale, în care şi-au pierdut viaţa 534 de persoane.
Scăderea numărului de morți este de peste 50% în 2019, în ciuda catastrofei aviatice provocate de prăbuşirea aparatului de zbor Boeing 737 MAX, în luna martie, în Etiopia, potrivit Reuters, preluată de Agerpres.
Ce șanse ai să cazi cu avionul în care te afli
Compania To70 a mai anunţat că rata accidentelor fatale în cazul avioanelor de pasageri de mari dimensiuni a fost de doar 0.18 accidente mortale la un milion de zboruri, în 2019, adică, în medie, un accident mortal la fiecare 5.58 milioane de zboruri, o îmbunătăţire semnificativă faţă de 2018.
Numărul deceselor include pasageri, echipaj şi orice persoane de la sol care şi-au pierdut viaţa într-un accident de avion.
Avioanele care au făcut subiectul acestui studiu anual sunt aeronave ale companiilor aeriene din întreaga lume, utilizate de aproape toţi călătorii, dar exclude avioanele mici ce asigură naveta, precum Cessna Caravan şi unele aeronave turbo-propulsoare, conform To70.
Scandalul Boing 737 MAX
Consiliul de administraţie al companiei Boeing a anunţat, pe 23 decembrie, concedierea directorului executiv Dennis Muilenburg, după ce două accidente mortale în care au fost implicate aeronave de tip Boing 737 MAX au determinat anunţarea încetării fabricării acestui tip de avion, cel mai bine vândut al companiei.
Modelul 737 MAX a fost reţinut la sol începând din martie 2019, după accidentul din octombrie 2018 din Indonezia şi prăbuşirea altuia în Etiopia în martie 2019, accidente în care şi-au pierdut viaţa 346 de persoane.
To70 a declarat că industria aviaţiei a depus eforturi semnificative în 2019 „concentrându-se pe aşa-numitele ameninţări viitoare, precum dronele”.
Prăbuşirea avioanelor Boing 737 MAX, apreciază compania olandeză, „readuce atenţia asupra faptului că trebuie să ne concentrăm asupra elementelor de bază care fac ca aviaţia civilă să fie atât de sigură: aeronave bine concepute şi bine construite, pilotate de echipaje pe deplin informate şi bine pregătite”.
„Unul dintre cei mai siguri ani pentru aviaţia comercială”
Reţeaua de siguranţă a aviaţiei a informat miercuri că, în pofida accidentului din martie, 2019 „a fost unul dintre cei mai siguri ani pentru aviaţia comercială”. Cele 157 de persoane ucise în martie în zborul 302 al Ethiopian Airlines au reprezentat peste jumătate din decesele înregistrate anul trecut în accidente aviatice comerciale în întreaga lume.
În ultimele două decenii, decesele în urma accidentelor de aviaţie au scăzut în mod semnificativ, în pofida creşterii numărului curselor aeriene.
În 2005 s-au înregistrat 1.015 de decese la nivel mondial. În 2017, zborurile de pasageri au înregistrat cel mai sigur sigur an din istoria consemnată la nivel mondial, cu doar 2 accidente mortale în care au fost implicate aeronave turbo-propulsoare regionale şi în care şi-au pierdut viaţa 13 persoane, dar niciun accident mortal în care să fie implicate avioane comerciale de mari dimensiuni.
Săptămâna trecută, 12 persoane au murit după ce un avion Fokker 100 operat de transportatorul kazah Bek Air s-a prăbuşit lângă Alma Ata. În mai, o aeronava rusă Sukhoi Superjet 100 a luat foc în timpul unei aterizări de urgenţă pe aeroportul Şeremetievo din Moscova, accident în care au pierit 41 de persoane.
Aceste cifre nu au luat în calcul accidentele ce au implicat zboruri militare, de instruire, private, cargo şi elicoptere.