Atenție la facturile la energie și gaze! Cum îți dai seama că sunt greșite? Anunț pentru toți românii

Sursă: Arhivă EVZ

„Avem informații că unii (furnizori - n.r.) au început să își recalculeze facturile întocmite eronat”, a declarat ministrul Energiei miercuri seară, 19 ianuarie, după ce pe parcursul zilei Guvernul a adoptat o ordonanță de urgență prin care reprezentanții companiilor care asigură furnizarea de energie și gaze populației au fost obligați să corecteze actele greșite într-un termen de 15 zile. Virgil Popescu a explicat cum pot să recunoască consumatorii facturile greșite.

Cum pot fi recunoscute facturile greșite la energie electrică și gaze? Ministrul Energiei a explicat mai multe modalități care atestă erorile comise în documentele cu pricina. Deși consumatorii sunt protejați, în prezent, de ordonanța guvernamentală adoptată miercuri, este bine ca aceștia să rămână în continuare vigilenți.

„Îţi poţi da seama că o factură este eronată, că nu poate fi făcută în conformitate cu legea, dacă ţi se pare că preţul e mai mare decât plăteai în mod curent. Dacă nu are nici plafonare, nici compensare, atunci factura nu este în conformitate cu legea”, a spus ministrul Energiei, miercuri seară.

Cum pot fi recunoscute facturile emise greșit

Trebuie precizat, însă, că există și situații în care tariful de compensare, respectiv plafonare nu se aplică din cauza faptului că factura aparține unui contract vechi, pentru care măsurile amintite nu se aplică.

„Primul indiciu, factura este mai mare la acelaşi consum. Dacă nu ai în factură nici plafonare, nici compensare, este probabil ca factura să fie eronat făcută.

În această situaţie, pentru a evita solicitarea din partea consumatorului, am adoptat astăzi o ordonanţă prin care obligăm furnizorii de a reface facturile în termen de 15 zile, de a nu percepe penalităţi şi de a suspenda la plată aceste facturi, până când vor fi refăcute, tocmai pentru a nu pune oamenii pe drumuri şi sunt convins că furnizorii vor face acest lucru, dacă nu l-au şi făcut”, a explicat ministrul Energiei, Virgil Popescu, într-o intervenție televizată la TVR.

Guvernul a luat măsuri privind furnizorii de energie și gaze

Furnizorii de energie vor fi obligați prin lege să refacă facturile eronate transmise clienților fără să perceapă penalități sau să inițieze demersuri în vederea debranșării acestora - este decizia luată de Guvernul României miercuri, 18 ianuarie.

Ministrul Energiei a mai precizat că aceste prevederi vor fi aplicate în cazul tuturor facturilor care au fost emise eronat. Vor fi analizate inclusiv facturile emise în luna noiembrie sau decembrie.

Virgil Popescu a mai spus că acei clienți care au plătit facturile emise greșit vor primi banii înapoi, dacă suma este mai mare de 100 de lei. În cazul în care valoarea este mai mică, diferența se va reduce din următoarea factură.

„Ar trebui ca în termen de cinci zile să primească banii înapoi, dacă suma este mai mare de 100 de lei, şi dacă este sub 100 de lei se reduce din factură”, a afirmat ministrul Energiei, Virgil Popescu.