Ministerul Afacerilor Interne a lansat recent foarte important cu privire la mai multe tipuri de documente care își păstrează valabilitatea pe perioada stării de urgență insitituite din cauza pandemiei de coronavirus.
Astfel, reprezentanţii MAI au subliniat că mai multe tipuri de documente își păstrează valabilitatea pe perioada stării de urgență, în contextul în care o mare parte din instituțiile statului și-au limitat interacțiunea directă cu populația, în timp ce altele au decis să o suspende.
Conform unui anunţ de pe site-ul Ministerului de Interne, în această categorie intră, de exemplu, cărțile de identitate și vizele de flotant, a căror valabilitate se prelungește până la încetarea Stării de Urgență; acestea sunt recunoscute de autorități pe teritoriul României.
Cei vizaţi vor avea la dispoziție 90 de zile pentru preschimbarea actelor, dar numai după încetarea Stării de Urgență.
Conform anunţului MAI, în situații excepționale, cum ar fi pierderea furtul sau distrugerea actului de identitate, poate fi solicitată eliberarea unui nou document numai cu programare telefonică.
Tot până la încetarea Stării de Urgență se prelungește și valabilitatea permiselor de conducere românești, a autorizațiilor de circulație provizorie și a dovezilor înlocuitoare pentru certificate de înmatriculare și permise.
Toate dovezile sunt valabile până la primirea prin poștă a actelor respective; nu intră în această categorie dovada care înlocuiește permisul în cazul unor abateri la regimul circulației.
„De asemenea, cazierul judiciar sau adeverința de integritate comportamentală pot fi emise și se eliberează pe perioada Stării de Urgență doar pentru motive temeinic fundamentate; de exemplu, dosare de concurs pentru angajare sau licitație.
Şi în acest caz, se recomandă pe cât posibil utilizarea mijloacelor de comunicare online”, arată Radio România Actualităţi.
Transcript realizat de Rador