Atenție automobiliști! „Evenimentul zilei” lămurește ce se va întâmpla cu mașinile Volswagen care au probleme

Atenție automobiliști! „Evenimentul zilei” lămurește ce se va întâmpla cu mașinile Volswagen care au probleme

Producătorul german va prezenta pe 7 octombrie rezultatul testelor asupra mașinilor, după care acestea pot fi rechemate în service

Nu se știu încă exact detaliile tehnice ale afacerii Volkswagen, dar specialiștii consultați de EVZ au vorbit despre scenariile care ar putea avea loc dacă vor fi rechemate în service mașinile vizate. În România circulă peste 100.000 de mașini Volskwagen diesel Euro 5 care ar putea avea probleme, cu motorizări de 1.200, 1.600 și 2.000 de cmc, modele Audi, Skoda, Seat și Volkswagen.

Reglarea computerului...

Odată rechemate în service, mașinile vor avea nevoie de ajustări destul de serioase. Ținând cont și de numărul destul de mare al mașinilor producătorului german în România, este de așteptat ca procesul să dureze ceva timp. Nu se știe exact ce timp va fi alocat fiecărei mașini, deoarece totul depinde de reparațiile care sunt necesare. O primă variantă de lucru, cea „soft”, ar fi înlocuirea programului care detecta condițiile de laborator și care „comanda” motorului să ruleze sub parametrii standard pentru a nu polua peste limitele admise. „Cea mai ieftină variantă pentru un constructor auto prins că a trișat ar fi pur și simplu ștergerea comenzilor care împiedică mașină să se comporte normal în laborator și setarea motorului la acei parametri care să respecte legislația în vigoare”, au explicat specialiștii consultați de EVZ. În acest caz însă, apare o altă problemă: deși va consuma și va polua mai puțin, mașina va avea semnificativ mai puțină putere decât era inițial scris în cartea tehnică, ceea ce va provoca alte nemulțumiri.

Sau înlocuirea catalizatorului

Dar un sistem care ar putea păcăli testele din laborator ar trebui să conțină și un subansamblu modificat, consideră specialiștii. Prin urmare, nu este de ajuns doar să umbli la computer pentru a rezolva problemele, ci ar putea fi nevoie de o înlocuire de catalizator, o operațiune mult mai complicată și costisitoare. „Este greu de crezut că ar putea păcăli cineva testele doar cu un soft. Aproape sigur ai nevoie și de un dispozitiv plasat în catalizator, care să blocheze o parte din noxele care ar putea ieși pe țeava de eșapament”, au explicat aceștia. În orice caz, costurile ar fi suportate de către producător.

Oprite de la vânzare

Registrul Auto Român (RAR) a anunțat recent că sunt blocate în sistemul electronic cărțile auto pentru circa 300 de mașini noi Volkswagen care urmau să fie înmatriculate. Situația va dura câteva zile.

Timbrul de mediu

Ministrul Mediului, Grațiela Gavrilescu, a anunțat că statul român se va îndrepta către compania germană pentru recuperarea eventualelor prejudicii. Mașinile respective ar putea fi reclasificate din Euro 5 în Euro 4, așadar o valoare a timbrului de mediu mai mare. Banii neîncasați de stat nu vor fi recuperați de la consumatori, ci de la compania germană sau de la dealeri.

Amenda de la ANPC

Președintele ANPC, Marius Dunca, a afirmat că dealerii auto care au vândut mașini Volkswagen cu probleme pot fi amendați cu sume cuprinse între 20.000 și 100.000 de lei și chiar li se poate suspenda activitatea.

Dieselgate capătă proporții

Scandalul s-ar putea extinde la mai mulți producători auto. Și alte mașini diesel ar produce mai multe emisii când sunt testate în condiții reale de conducere, conform datelor publicate de Automobil Clubul German (ADAC), transmite site-ul business-reporter. co.uk. Printre mărcile care ar putea avea probleme se numără Renault, Nissan, Hyundai, Citroen, Fiat și Volvo. Doar un sfert din cele 79 de modele diferite testate de ADAC și-au îndeplinit performanțele oficiale la testele existente la nivelul UE.