Aşii animaţiei, premiaţi la Bucureşti

Aşii animaţiei, premiaţi la Bucureşti

"Cei trei hoţi" a fost desemnat Cel mai bun lungmetraj la Anim'est.

Singurul festival de animaţie din România, Anim’est, s-a încheiat aseară, la Cinema Scala, cu proiecţia tuturor filmelor câştigătoare ale ediţiei din acest an.

Premiile au fost anunţate sâmbătă seara, cap de afiş fiind Germania şi Argentina, cu două trofee: „El Empleo“, de Santiago Grasso, a obţinut Marele Premiu Anim’est, iar „Die Drei Räuber“/„ Cei trei hoţi“, de Hayo Freitag, şi-a adjudecat titlul de Cel mai bun lungmetraj. Dacă filmul argentinian de 6 minute vorbeşte despre o zi banală din viaţa unui bărbat, într-o lume în care oamenii servesc pe post de obiecte, cel german se întoarce la basm: trei hoţi cu „inimi de piatră“ sunt păcăliţi de o fetiţă pe care o răpesc pentru răscumpărare.

Cel mai bun scurtmetraj a fost desemnat „Skhizein“, în regia francezului Jeremy Clapin, o mostră de „Being John Malkovitch“ în animaţie, despre o şedinţă de psihoterapie. O menţiune specială şi premiul publicului (oferit de radio Clandestino) au mers către „A sunny day“, regizată de Gil Alkabetz din Germania.

RETROSPECTIVĂ

Premiu de excelenţă pentru regizorul Ion Truică

Un moment special i-a fost dedicat animatorului Ion Truică, distins cu un premiu de excelenţă din partea organizatorilor. „Vă mulţumesc foarte mult. Este a doua oară când sunt prezent la un festival internaţional de animaţie în România. Când am fost prima oară, în 1970, era tot a treia ediţie, iar acum tot la a treia ediţie am nimerit. Am debutat atunci cu filmul «Pe perete», iar acum aţi putut vedea ultimul meu film «Umbra», pentru că şi eu mă apropii de umbre“, a declarat emoţionat regizorul.

La secţiunea „Scurtmetraj românesc“, premiul i-a revenit producţiei de trei minute „The self portrait of Andreea Bogdan“, realizată de Andreea Bogdan şi Rareş Kovesdi, iar la cea de „Scurtmetraj studenţesc“, juriul a fost impresionat de filmul maghiar „Eletvonal/ Lifeline“, în regia lui Tomek Ducki. Cel mai bun videoclip a fost „Hearts a mess“, al australianului Brendan Cook, iar Cel mai bun proiect de advertising se numeşte „Plakatkleber“ şi îi aparţine regizorului german Conrad Tambour.

Ne puteți urmări și pe Google News