Asalt la terase. Cu ce s-au ghiftuit românii după două luni și jumătate de răstriște
- Mihnea Talau
- 2 iunie 2020, 14:38
Terasele la care se servea și mâncare au fost luate cu asalt de bucureșteni, după 1 iunie. După luni de stat în casă, poftele au fost mai mari ca niciodată.
Mâncărurile preferate de bucureștenii care au ajuns în restaurante după două luni şi jumătate au fost ciorba de văcuţă, sarmalele, ciolanul de porc, raţa cu varză şi papanaşii, potrivit grupului City Grill.
Cele 9 terase ale grupului, cel mai mare lanţ de restaurante cu capital românesc, au fost ocupate în proporţie de 100% luni la prânz, în ziua redeschiderii, cu liste suplimentare de aşteptare.
„Printre mâncărurile preferate de bucureşteni, ajunşi în restaurante după două luni şi jumătate de pauză, s-au numărat ciorba de văcuţă, sarmalele cu mămăliguţă, ciolanul de porc cu varză călită, pulpele de raţă cu varză şi papanaşii. Capacitatea noastră este mult diminuată faţă de ce reprezintă normalul.
Terasele funcţionează la 40% din capacitate, iar interioarele nu sunt încă folosite. Cu toate acestea, gradul de ocupare de 100% de ieri de la prânz este o dovadă clară că bucureştenii îşi doreau să se reîntoarcă în restaurante", a declarat Daniel Mischie, CEO Grup City Grill, într-un comunicat al Grupului.
În restaurantele de tip casual dinning au fost, în medie, 2-3 persoane la o masă, iar la cele de tip berării sau restaurante eveniment media a fost de 4 persoane. Nota de plată pentru o masă a fost între 90 şi 120 de lei.
Dacă înainte de pandemie locaţiile din Centrul Istoric aveau aproape 50% dintre clienţi turişti străini sau expaţi, iar cele de tip casual dinning 20-30%, acum prezenţa unor clienţi străini în restaurante a fost o excepţie.
„Fiecare restaurant al grupului a beneficiat de o investiţie între 2.000 şi 10.000 de euro în măsuri de protecţie - achiziţie de măşti, mănuşi, dezinfectanţi, scannere de temperatură pentru angajaţi, soluţii şi aparate pentru dezinfectarea bucătăriilor. Suprafeţele se dezinfectează la fiecare 30 de minute, mesele se dezinfectează şi ele după fiecare client şi există măşti de unică folosinţă în toate restaurantele, care le sunt oferite clienţilor, în cazul în care nu au şi sunt nevoiţi să intre în interior, la casa de marcat sau la toalete. La intrarea în restaurant există scanner de temperatură.
Nu e obligatoriu pentru clienţi să facă testul, dar în cazul în care aceştia vor să îşi verifice temperatura, o pot face”, se mai arată în comunicat.