Timișoreanul Arpad Decsi (34 de ani) a intrat în afacerea cu unghii din 2013. La prima manichiură a lucrat 12 ore, de credea că nu va mai termina niciodată. Damele cochete se înghesuie să îi devină cliente, iar cele care nu mai au loc în programul încărcat al stilistului nu pot spera decât că cele care îi sunt deja cliente fidele vor dispărea în mod subit din oraș, astfel încât să le poată lua locul. De aproape un an, Arpad nu își mai permite să ia cliente noi.

Mai întâi a studiat calculatoarele

Tânărul a intrat în branșa manichiuristelor în decembrie 2013. Făcuse Facultatea de inginerie – calculatoare, dar s-a angajat la o companie de pompe funebre pentru că avea nevoie de bani. „Zece ani am lucrat acolo: am spălat morți, am îmbălsămat etc.”, povestește tânărul.

Arpi Nailtech e numele „de scenă” cu care defilează pe social-media, înnebunind femeile cu unghile măiastru pictate sau construite. A făcut inclusiv unghii în formă de dantelă. Excelează în pictură chinezească, fină, delicată, cu peisaje, flori sau portrete. Știe să construiască unghii fine de trei – patru centimetri, de parcă ar fi crescut natural.

Știe să pună în practică orice idee a lui sau a clientei. Până acum nu a avut niciun client bărbat. „Primul an am lucrat gratis. Apoi s-a dus vorba și clientele au venit una după alta. Toate spun că nu le vine să creadă că un bărbat le va face unghiile”, povestește tehnicianul.

Refuză minorele

„Merg la cel mai tare stilist de unghii. M-am programat de o lună și ceva, abia am prins un loc. E bărbat, îți dai seama?” – așa și-a anunțat prietenele una din ultimele cliente ale lui Arpad. Arpad lucreză trei manichiuri pe zi, trei-patru opere la fiecare. Practic, are un grup de 70 de cliente fidele, care revin lunar la întreținerea manichiurii. „Nici să vreau nu mai pot lua altele. De 10 luni nu mai pot lua cliente noi, nu am timp, fizic. Doar dacă ziua ar avea 36 de ore, aș putea”, spune Arpad.

A învățat să facă unghii de la cel mai bun tehnician din lume: David Fowler, stilistul de unghii care le face manichiura Madonnei sau lui Pink, dacă e să numim numai două din vedetele care-i sunt cliente.

Clientele lui sunt femei de 30–40 de ani, de pe la multinaționalele din Timișoara, cele mai multe, dar și pensionare cochete. Refuză fete sub 18 ani. Toate sunt mândre că apelează la un bărbat pentru desăvârșirea lor estetică. „E atent, migălos, lucrează impecabil”, sună corul clientelor.

Nu ai să auzi niciodată altceva decât laudă de la ele. O dată pe an, face unghiile femeilor dintr-o familie de țigani de mătase: mama, fiica și nora vin din Germania și se pregătesc de vizite și petreceri, deci trebuie să arate frumos, cu unghii lungi, colorate, cu modele și pietre prețioase.

Manichiura costă cam tot cât în oricare alt salon: de la 100 de lei în sus, în funcție de complexitatea modelelor dorite.

Ce se poartă

Anul acesta sunt la modă unghiile – migdală, spune Arpad Decsi. Iar pentru că e deja vară, sunt colorate mai ales în roz, verde și albastru. Când vine vorba de modelele pictate, cel mai mult pictează flori în două culori (așa-numita „pictură chinezească”) și peisaje delicate cu personaje, inspirate de stampele japoneze. Nu în ultimul rând, tinerele vor personaje din desene animate. „Cel mai mult îi pictez pe Mickey Mouse sau pe Minnie”, spune Arpad. Femeile mai conservatoare optează în continuare pentru „french manicure”, însă în varianta inventată de maestrul lui Arpad, David Fowler – „baby boomer” (vârful unghiei nu e trasat sub forma unei linii de altă culoare, ci e pudrat, pierzându-și intensitatea spre baza unghiei).